روحانی: از تصمیمات سفر خوزستان راضی هستم/ در خصوص اختصاص پول نفت به خوزستان قولی نداده ام

رییس‌جمهور با اشاره به سفر سه روزه خود به استان خوزستان اظهار کرد: ما خود را در برابر مردم مسئول می‌دانیم. از تصمیماتی که در این سه روز گرفته شد راضی هستم اما دولت به تصمیمات این سه روز اکتفا نمی‌کند.

به گزارش خورنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری خود که با هدف جمع‌بندی برنامه‌ها، تصمیمات و دستاوردهای سفر خوزستان به عنوان آخرین برنامه این سفر انجام شد، گفت: من در این سفر یگانگی و همبستگی را در میان عشایر و اقوام استان خوزستان دیدم.

وی همچنین با بیان اینکه “در این سفر تصمیمات مهمی اتخاذ شده که اجرای آن تحولات بزرگی در کشاورزی استان ایجاد می‌کند”، افزود: منابع مالی احیای ۵۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به تدریج و با پیشرفت این طرح فراهم می‌شود.

روحانی با بیان اینکه “طرح آب آشامیدنی آبادان تا پایان هفته آینده نهایی می‌شود”، اظهار کرد: طرح فاضلاب کل استان بویژه فاضلاب اهواز را نیز دنبال می‌کنیم. استاندار هم قول داده است که اگر منابع مالی این طرح تأمین شود، فاضلاب اهواز تا سال ۹۳ راه‌اندازی شود.

رییس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: ۹ طرح در جلسه شورای اداری مطرح شد که در سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد و برای این طرح‌ها تقریبا ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. البته برای شهرستان‌های استان طرح‌هایی در نظر گرفته شده که لیست آنها تهیه و مصوب شده است.

وی همچنین اظهار کرد: تمام مباحث و نظراتی که در دیدار با اقشار مختلف مردم استان انجام شد برای ما مفید بود و من از آنها راضی هستم. من از ابتکاری که شب گذشته انجام شد و بوسیله تلویزیون با شهرستان‌ها ارتباط برقرار شد، راضی هستم. ان‌شاءالله وزرا برای افتتاح طرح‌ها به شهرستان‌های استان خوزستان سفر خواهند کرد.

روحانی در ادامه گفت: ارتباط ما با مردم از طریق استاندار، فرماندارها، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و فرهیختگان خواهد بود. البته رسانه‌ها هم یک کانال ارتباطی مهم هستند زیرا رسانه‌ها می‌توانند هم صدای مردم را به دولت و هم صدای دولت را به مردم برسانند.

وی درباره اختصاص بخشی از درآمد نفتی خوزستان به این استان نیز که پرسش آن از سوی یکی از خبرنگاران استانی مطرح شده بود، اظهار کرد: این طرح در تهران بررسی می‌شود؛ البته تصمیم نهایی در این باره با دولت نیست بلکه مجلس باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند و من در این زمینه قولی نداده‌ام.

رییس‌جمهور در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از مهمان‌نوازی مردم خوزستان، ابراز امیدواری کرد که تصمیمات و اقدامات دولت بتواند گامی در جهت تحقق خواسته‌های مردم این استان و حل مشکلات آنها باشد.