۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای صنعت خوزستان/ آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، اهواز و ماهشهر در راس هرم طرح‌های صنعتی

خورنا: رئیس جمهور از اختصاص یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ طرح‌ صنعتی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی عصر امروز در جمع خبرنگاران استانی و کشوری در محل فرمانداری آبادان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در سفر به خوزستان رخ داد و از کلیات تصمیمات گرفته شده رضایت دارم.

وی ادامه داد: همه دیدار‌های ما در بخش‌های مختلف با اقشار مردم استان، اعم از فرهیختگان و فرهنگیان، نخبگان، عشایر، نیروهای نظامی و ایثارگران رضایت‌بخش بود و نکات مفیدی مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، آب شیرین اهواز تا هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد و در سال ۹۳ نیز برای شهر‌های آبادان و خرمشهر این پروژه به ثمر خواهد نشست.

وی افزود: در ۶ ماه آینده شاهد تحولات قابل قبولی در دولت خواهیم بود، چنانچه که در پنج ماه گذشته دولت ثمراتی داشته که از جمله این ثمرات، توافق ژنو را می‌توان نام برد.

روحانی ابراز داشت: در توافق ژنو بخش‌هایی از تحریم‌ها شکسته خواهد شد و در بخش‌هایی چون تحریم پتروشیمی، بیمه، کشتیرانی و بخشی از معضلات بانک‌ها رفع تحریم خواهد شد.

وی در این نشست خبری، رفع تحریم‌ها را موضوعی امیدوارکننده در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی دانست و تاکید کرد: با رفع تحریم‌ها، فضا برای یک اقتصاد پویا باز خواهد شد و طبیعتا ایجاد اشتغال نیز به دنبال خواهد داشت.

روحانی در پایان از مصوبات دولت در خوزستان پرده برداشت و خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ حدود یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ طرح صنعتی در خوزستان اختصاص یافته که در آن شهرهایی همچون آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، اهواز و ماهشهر در راس هرم این طرح‌های صنعتی قرار خواهند داشت.