وزیر بهداشت خواستار انتقال صنایع آلوده‌کننده هوا به خارج از محدوده شهر اهواز شد

خورنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان استان خوزستان خواست تا صنایع آلوده‌کننده هوا به خارج از محدوده شهر اهواز منتقل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه چاره‌اندیشی برای آلودگی هوای اهواز شرکت کرد.

در این جلسه که صبح امروز در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد، راهکارهایی برای رفع آلودگی هوای اهواز از سوی مسئولان مربوطه ارائه شد.

این جلسه به صورت مشترک بین مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و شرکت فولاد خوزستان در حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در این جلسه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گزارشی از مشکلات آلودگی هوای این شهرستان ارائه داد.

وی در گزارش خود به مشکلات تنفسی به وجود آمده برای تعداد زیادی از شهروندان اهوازی پس از بارندگی‌های پاییز امسال نیز اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه از صنایع خوزستان خواست برای حل معضلات آلودگی هوا از دستگاه‌های کاهش آلایندگی هوا استفاده کنند.

در ادامه جلسه چاره‌اندیشی برای آلودگی هوای اهواز، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز درباره کارهای انجام شده برای کاهش آلایندگی این شرکت توضیحاتی برای حاضران ارائه کرد.

شریفی گفت: دستگاه‌های مانیتورینگ آلودگی هوا در نقاط مختلف اطراف شرکت فولاد خوزستان به منظور نظارت سازمان محیط زیست نصب شده‌اند.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه از مسئولان خواست تا صنایعی که آلوده کننده هوا و محیط زیست هستند به خارج از محدوده شهر منتقل شوند.