در دیدار نوبخت با مسئولان ستادهای روحانی چه گذشت؟

خورنا: محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در آستانه ی سفر رئیس جمهوری به خوزستان با مسئولان ستادهای دکتر روحانی در اهواز دیدار کرد. این دیدار سه شنبه در ساعت ۲۰ صورت گرفت و در ابتدا نمایندگان ستادها به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف استان پرداختند.

ویژگی مشترک سخنان فعالان ستادهای دکتر روحانی در حضور نوبخت اعتراض به بخشنامه ی وزارت کشور در خصوص نحوه ی انتصاب فرمانداران بود که این فعالان اعتقاد داشتند اجرایی شدن این بخشنامه باعث تضعیف شدید دولت و بی توجهی به حفظ اصالت آن می شود.
دیگر دیدگاه مشترک ستادها بی توجهی به مشکلات استان خوزستان از جمله بیکاری ، شرایط آب و هوایی و وجود ریزگردها، تخصیص نیافتن بخشی از درآمدهای نفتی به توسعه و عمران خوزستان، چالش های انتقال آب کارون و دیگر مشکلات خوزستان بوده است.
دکتر نوبخت پس از شنیدن گزارشات نمایندگان ستادها به ایراد سخن پرداخت. وی با یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، رزمندگان و شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران به تشریح شرایط کشور پرداخت.
نوبخت گفت: بیش از پنجاه و شش هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی منظور گردید که حدود شش هزار میلیارد تومان از آن جهت واریز یارانه ها برداشت شده است.
معاون رئیس جمهوری در ادامه این مطلب افزود: بیش از سه میلیون و دویست هزار نفر از اجرای طرح های عمرانی امرار معاش می کنند که برداشت یارانه از اعتبارات عمرانی باعث تاثیر مستقیم و نگران کننده بر معیشت مردم می شود.
وی افزود کاهش اعتبارات عمرانی منجر به افزایش درصد و آمار بیکاری در کشور شده که در نهایت باعث فشار روانی بر دولت خواهد شد.
نوبخت در این دیدار همچنین گفت: ماهانه حدود هزار میلیارد از بودجه عمومی کشور برای پرداخت یارانه ی مردم برداشت میشود که این خود غیر قانونی ست واز طرفی نمیتوان یارانه مردم را قطع کرد چون باعث ایجاد مشکلات فراوان برای آنان خواهد شد.معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به فشردگی و سختی کار در کابینه اشاره کرد و گفت: مردم توقع دارند خدمتگزاران خود همیشه قابل دسترسی باشند و این حق طبیعی آنهاست ولی اگر ما سخت ، فشرده و شبانه روزی کار و خدمت نکنیم باعث از بین رفتن آرمان های دولت می شود و خود مردم آسیب می بینند و هدف ما از خدمت کردن نیز حفظ حقوق و شاءن مردم است.
وی سپس به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هنوز راهی طولانی در پیش داریم و مابرای عزت و مصلحت کشور باید بادقت و ظرافت عمل کنیم .
نوبت در ادامه افزود : تاکنون مشکلات اساسی مردم و کشور حل نشده است ولی دولت سعی می کند مشکلات اساسی از قبیل بیکاری و تورم را پیگیری و مهار کند.
سخنگوی دولت یازدهم در ادامه به لزوم شکل گیری واحدهای مردم نهاد اشاره و در این خصوص گفت: دولت به همراهی مردم و تبادل فکر و اندیشه نیاز دارد و دولت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همسویی ، همدلی و همفکری مردم نیاز دارد.
نوبخت فعالان ستادهای دکتر روحانی را مشاورن دولت دانست و گفت : دولت برای پیشرفت و ترقی به تشکل های مردم نهاد اهمیت می دهد و در چارچوب قانون از شکل گیری سازمان های مردم نهاد و جایگاه آنها دفاع خواهد کرد .
در پایان نوبخت به مسئول دفتر خود دستور داد که مراجعات و نقطه نظرات ستادهای دکتر روحانی را به صورت مداوم به وی گزارش دهد.