کارخانه بهره‌برداری هفت شهیدان مسجدسلیمان افتتاح شد

خورنا: با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کارخانه بهره‌برداری هفت شهیدان مسجدسلیمان افتتاح و رسماً وارد مدار تولید شد.

به گزارش خورنا از مسجدسلیمان، رکن‌الدین جوادی با حضور در سایت کارخانه هفت شهیدان، روبان آن ‌را برید تا این کارخانه که یکی از مجتمع‌های پیشرفته صنعت نفت است رسماً وظیفه فرآورش نفت استحصالی از منطقه را عهده‌دار شود.

کارخانه بهره‌برداری که افتتاح شد بخش اصلی از مجتمع بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان است که به‌منظور حفظ، استمرار و توسعه تولید نفت با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز توسط مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هزینه‌ای بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال طی مدت زمان ۶ سال احداث شد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان و عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس و مهندس ابراهیم پیرامون مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران را همراهی می‌کردند.

جوادی همچنین در ادامه بازدید یک روزه خود از زادگاه نفت خاورمیانه با حضور در شهرک مسکونی ولیعصر(عج) که به‌منظور انتقال یک هزار و ۴۰۰ خانوار مسجدسلیمانی واقع در مناطق آلوده به نشت نفت و گاز این شهر با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال احداث است بازدید و با توضیحات جلیلی در جریان روند اجرایی و پیشرفت این پروژه بزرگ قرار گرفت.

وی همچنین در ادامه مسیل درون شهر مسجدسلیمان موسوم به « دره سبز» که به‌منظور ساماندهی چهره هسته مرکزی زادگاه نفت توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حال اجرا می باشد را مورد بازدید خود قرار داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت سپس از برخی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز در این شهر بازدید و با مشکلات و مصایب شهروندان این مناطق از نزدیک آشنا شد.

حضور در محل چاه شماره یک خاورمیانه و گرفتن عکس یادگاری در کنار دکل این چاه، پایان بخش سفر یک روزه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به زادگاه نفت خاورمیانه بود.

انتهای خبر/ دانوش صالحی