۴۵۰ خانوار باغملکی همچنان آب ندارند

خورنا: با گذشت ۳۱ روز از شکستگی لوله انتقال آب، پنج روستای باغملک همچنان آب ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، به علت شکستگی لوله خط انتقال آب، اهالی پنج روستای بخش مرکزی باغملک ۳۱ روز است که آب ندارند.

این روستا‌ها که در دهستان هپرو بخش مرکزی باغملک واقع شده‌اند، سرمورد، زیرمورد، دورتو، پسکره و آب انارک نام دارند که از تاریخ ۲۵ آذرماه آب آنها قطع شده است.

عبدالله موسی‌زاده، دهیار روستای پسکره باغملک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأیید این خبر اظهار داشت: مشکل بی‌آبی روستاهای باغملک هنوز برطرف نشده است.

وی افزود: گواه این موضوع، جلسه‌ای است که حدود ۶۰ تن از اهالی روستاهای سرمورد، زیرمورد، دورتو، پسکره و آب انارک در روزهای گذشته برای رفع این مشکل با فرماندار باغملک داشته‌اند.

دهیار روستای پسکره باغملک خاطرنشان کرد: مشکل قطعی آب ۵ روستای بخش مرکزی باغملک از ۲ روز بعد از اربعین حسینی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: آب رسانی به روستاییان با تانکر انجام می‌شود ولی با این حال خیلی از خانوار‌ها به علت نامناسب بودن راه دسترسی نمی‌توانند آب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی بیان داشت: وقتی که هوا مساعد است تانکر آب و فاضلاب روستایی مخزن روستا را پر می‌کند که در این صورت خیلی از معضلات ما حل می‌شود ولی در روزهای بارانی با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

موسی‌زاده متذکر شد: در روزهایی که باران است تانکر نمی‌تواند مخزن را پر کند، بنابراین در معابر روستا می‌چرخد تا مردم مخازن درون خانه‌های خود را پر کنند ولی در بیشتر نقاط که کوچه‌ها و خیابان‌های باریک دارد مردم نمی‌توانند آب بگیرند.

وی با بیان اینکه در روستای پسکره حدود ۲۴۰ خانوار ساکن هستند، عنوان کرد: به دلیل اینکه آب کافی نداریم مجبوریم برای استحمام مسافتی چندین کیلومتری را طی کنیم و به خانه فامیل خود در باغملک برویم که این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، تجمع اعتراض‌آمیز اهالی پنج روستای باغملک مقابل فرمانداری این شهر در اعتراض به قطعی آب انجام شد.

این روستائیان که از روستاهای سرمورد، زیرمورد، دورتو، پسکره و آب انارک دهستان هپرو بخش مرکزی باغملک در این تجمع شرکت کرده بودند خواستار رفع مشکل بی‌آبی در این روستا‌ها شده بودند.

این تجمع صبح روز ۲۳ دی‌ماه با حضور اقشار مختلف روستاهای سرمورد، زیرمورد، دورتو، پسکره و آب انارک دهستان هپرو بخش مرکزی باغملک در مقابل فرمانداری این شهر در محله رستم‌آباد انجام شد.

یکی از این روستائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار کرد: متأسفانه حدود یک ماه از قطعی آب روستاهای ما می‌گذرد و به این روستا‌ها با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باغملک علت قطعی آب را فرسودگی لوله‌ها عنوان کرد، در حالی که هنوز لوله‌های خط انتقال آب عمر مفید خود را سپری نکرده‌اند.

این مرد روستایی خاطرنشان کرد: مسئولان از رفع مشکلات پنج روستای باغملک خبر داده‌اند؛ در حالی که هنوز آبرسانی به این روستا‌ها با تانکر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، الله‌رحم قریشوندی، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باغملک در تاریخ ۱۷ دی‌ماه جاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: قبلاً مسئله بی‌آبی در روستاهای شهرستان وجود داشت، اما با تلاش‌های صورت گرفته این موضوع را حل و فصل کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: البته به دلیل مشکلات فنی قطعی‌ آب در بخشی از روستاهای شهرستان به وقوع پیوست که این موضوع طبیعی ا‌ست.

رئیس اداره آب و فاضلاب باغملک تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر مفید لوله‌ها و شبکه‌های آب بین ۲۰ تا ۲۵ سال است و فرسودگی حاصل می‌شود در برخی مواقع شاهد از بین رفتن خطوط و قطعی آب هستیم که البته همه تلاشمان بر این است این کمبود و کاستی‌ها در حداقل زمان ممکن برطرف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *