رئیس‌جمهور: دولت برای توسعه خوزستان مصمم است/ معرفی آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد

خورنا: رئیس‌جمهور گفت: دولت به توسعه کشور و از جمله توسعه خوزستان مصمم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم صبحگاه مشترک لشکر ۹۲ زرهی نیروهای مسلح در اهواز اظهار کرد: امروز خوزستان نباید تنها یادگار مقاومت باشد که باید باشد، راهیان نور تنها نباید سرزمین‌های پاک و تربت پاک ایثار و فداکاری ملت خود را مشاهده کند که باید مشاهده کند، امروز در کنار مشاهده و بازدید سرزمین رشادت باید از آبادانی خوزستان نیز بازدید کرد.

وی اذعان کرد: این سرزمین سبز و نخل‌های زیبای پربار و مزرعه‌های باشکوه و صنعت شکوهمند و شهرهای بازسازی بهتر از قبل از جنگ باید دیده و مشاهده شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: پس امروز یک رسالت دیگر بر دوش همه ماست، همانطور که در دفاع مقدس ما در این منطقه و جهان الگو شدیم، هشت سال در برابر متجاوزین ایستادیم و یک میلیمتر از خاک این سرزمین را به دشمن ندادیم و این افتخار بزرگ برای رزمندگان و ملت ایرانت است به همان قسم در آبادانی این سرزمین باید الگو شویم.

وی با بیان اینکه کشورهایی بعد از جنگ جهانی دوم تلاش کردند و کشور ویران خود را بازسازی کردند گفت: باید الگوی دفاع مقاومت و استقامت باشیم و همزمان الگویی برای ساخت و سازندگی و توسعه باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت به توسعه این کشور و از جمله توسعه خوزستان مصمم است اضافه کرد: نیروهای مسلح همانطور که پاسدار مرزهای این سرزمین هستند و برای دفاع از سرزمینشان تحت فرامین و ولایت ولی امر نگاه‌شان به بیرون مرزهاست و با چشم تیزبین خود تحرکات دشمنان و رقیبان را به دقت نظاره می‌کنند نگاه دیگری هم باید به دیگر دشمنان یعنی توسعه نایافتگی، حاشیه‌نشینی، بیکاری و مشکلات اقتصادی داشته باشند.

وی گفت: اینها هم دشمنان ملت ما هستند، بیکاری و فقر و توسعه نیافتگی دشمنانی هستند که باید با آن مقابله کنند.

رئیس جمهور ابراز داشت: دولت به همان نسبتی که مصمم است از مرزهای این سرزمین به کمک نیروهای جان بر کف دفاع کند باید از توسعه و پیشرفت و آبادانی این کشور نیز دفاع کند.

وی ادامه داد: در این راه، دولت دست نیاز به سمت نیروهای مسلح دراز می‌کند، نیروهای مسلح هستند که می‌توانند کشوری امن استانی امن، مرزها و سرزمین امن را برای توسعه بسازند.

روحانی افزود: بدون امنیت هیچ‌گونه توسعه و پیشرفتی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه شاید برخی از تصمیمات دولت بار شما را برای دفاع از این سرزمین سخت‌تر و پیچیده‌‌تر ‌کند گفت: ممکن است نیاز باشد حضور ظاهری نیروهای مسلح کمرنگ اما حضور باطنی، هوشیاری و تیزبینی آنها نسبت به گذشته بیشتر شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید سرزمین‌های بیشتری را در اختیار مردم قرار دهیم تا برای آبادانی آن تلاش کنند و این بدان معناست که رسالت شما برای دفاع پیچیده‌تر می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: دولت مصمم است تمام آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد معرفی کند و این بدان معناست که کار شما نیروهای مسلح سخت‌تر می‌شود اما نباید به امنیت ملی و امنیت داخلی استان استراتژیک خوزستان لطمه‌ای وارد شود.

روحانی بیان کرد: اینجاست که می‌طلبد همکاری دولت با نیروهای مسلح بیشتر از گذشته شود و در همین راستا باید دست به دست هم دهیم.