در سفر روحانی به خوزستان؛ از تبلیغات نمایشی احمدی نژادی خبری نیست/ مهدی آیتی

خورنا: امروز نخستین دیدار مردمی دولت تدبیر و امید با حضور در خوزستان انجام می‌شود که باعث خوشحالی از تداوم این روند است. 52260_229

شاید تنها موضوعی که هیچ مسئول، نماینده یا وزیری مخالف آن نیست بلکه تمام تلاش خود را مبذول می‌دارد که به بهترین نحو اجرا شود، سفرهای استانی است؛ سفرهایی که می‌تواند پیشرفت جامعه و رضایت اقشار مختلف مردم را به همراه داشته باشد.

سفرهای استانی می‌تواند یکی از عوامل اصلی پیشرفت در امور مدیریتی باشد و دلیل آن هم اینگونه تعریف می‌شود که مسئولان از طریق همین سفرها از نزدیک با مشکلات مردم، جاده‌ها، راه‌های عمرانی و صنعتی و غیره آشنا می‌شوند که آشنایی با مشکلات جامعه می‌تواند درسی بزرگ برای مدیران ارشد کشور باشد که سکان امور اجرایی را بر عهده دارند. دیدارهای چهره به چهره و ارتباط نزدیک با مردم استان‌های مختلف می‌تواند در افزایش روحیه آنها، پیشرفت امور مربوط به هر استان و حتی در تصمیمات کارشناسانه و نه تصمیمات انفرادی، اثرات مثبتی داشته باشد.

از سفرهای استانی دولت می‌توان به عنوان یک پتانسیل خوب و کارا استفاده کرد و بار دیگر تاکید می‌شود که دلیل آن مواجهه مستقیم مردم با مسئولان است. گرمای اتاق در زمستان و سرمای اتاق مسئولان در تابستان نباید آنها را از حضور در جمع مردم منصرف سازد بلکه باید با چشم‌پوشی از این امکانات، با مردم همراه و با مشکلات آنها و اینکه به چه نحو زندگی می‌کنند آشنا شوند.

مسئولان باید رفتاری از خود نشان دهند که مردم به این واقعیت برسند که آنها از جنس خودشان هستند بخصوص رئیس‌جمهور که با رای همین مردم به این جایگاه رسیده و اگر اکنون بخواهد خود را از مردم جدا کند و مشکلات مردم را مشکل خود نداند بسیار ناروا و به دور از شأن اوست. از سوی دیگر، سفرهای استانی می‌تواند رابطه خوبی بین دولت و مردم و حتی شخص رئیس‌جمهور برقرار کند که البته این ارتباط بستگی به برنامه‌های رئیس‌جمهور برای رفاه و رفع مشکلات هر استان دارد.

رئیس‌جمهور نباید خود را فراتر از مردم بداند و نباید به صورت فله‌ای و سریع، مصوباتی را به‌صورت نمایشی در هر استان داشته باشد چراکه در دولت قبل تبعات اینگونه تصمیم‌گیری‌ها را شاهد بودیم.

متاسفانه در سال‌های قبل اینگونه بود که در سفرهای استانی تشریفات زیادی اعمال می‌شد و این سفرها، هزینه‌ها و پذیرایی‌های زیادی را به خود اختصاص می‌داد؛ هزینه‌هایی که جنبه تبلیغاتی برای دولت و کابینه‌اش داشت.

اینگونه سفرها و تبلیغات به ارزش‌های ضدسفری و تبلیغاتی تشبیه می‌شد و صرف هزینه‌ها و تبلیغات در این سفرها همواره سوالی در اذهان بود. اینگونه خوشامدگویی‌ها و تبلیغات نه تنها جنبه مثبتی در اذهان جامعه ندارد بلکه سبب رویگردانی آنها از اعتماد به دولتی خواهد شد که با شعارهای زیبا بر سر کار آمد.

اگر قصد رئیس‌جمهور از سفر استانی کمک به مردم و حل مشکلات منطقه است، پس نباید اجازه دهد اینگونه تبلیغات صورت گیرد؛ تبلیغاتی که ‌دلیل و منطق و فلسفه مشخصی ندارد. سفرهای استانی باید به دور از هزینه‌ها و ‌میهمانی‌های پرزرق و برق و لوکس باشد و ساده برگزار شود و آنچه باید زرق و برق داشته باشد، اقداماتی است که برای مردم هر منطقه از سوی دولت انجام می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • sa زمان احمدی نژاد که فرود هواپیما رو پخش مستقیم پخش نمیکردن!!!!ولی آقای روحانی رو!!! همه برنامه های نه حتی روحانی بلکه معاونین رو مستقیم پخش میکردن. روحانی با کوبیدن احمدی نژاد رای آورد ، حالا شده بدتر از احمدی نژاد برای این کارهاش