دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام: تصمیمات بزرگی برای خوزستان گرفته شده است

خورنا: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تصمیمات بزرگی برای خوزستان گرفته شده است و این بشارت‌ها را فردا از زبان رئیس جمهور خواهید شنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام علی یونسی عصر امروز در همایش معتمدین، سران طوایف و عشایر خوزستان که عصر امروز در تالار فردوسی برگزار شد اظهار کرد: خوزستان در حال آماده‌سازی برای یک استقبال ملی و پرشور از رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دولت یازدهم بعد از مذاکرات فراوان به این نتیجه رسید که نخستین سفر خود را از خوزستان آغاز کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه این سفر تشریفاتی نیست، تصریح کرد: این سفر بسیار مهم و حیاتی در داخل و خارج از کشور و یک مانور بزرگ سیاسی است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که تصور می‌کنند ملت ایران رای دادند و دلسرد شدند بدانند که این ملت آگاهانه رئیس جمهور خود را انتخاب کردند و رئیس جمهور هم آگاهانه این سفر را انتخاب کرده است.

یونسی اضافه کرد: پیام این سفر این است که ملت ایران متحد، منسجم از هر گروه، حزب، قبیله و از هر مذهب و دینی در راستای اهداف ملی جمهوری اسلامی یک دست و یکپارچه هستند.

وی با بیان اینکه در خوزستان باید این مانور عظیم سیاسی به نمایش گذاشته شود، اضافه کرد: خوزستان نمونه عالی برای همزیستی تمامی اقوام ایرانی است و در انتخابات همه مرزنشینان و اقوام به بهترین وجه مشارکت کردند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور عنوان کرد: کسانی که به روحانی رای ندادند با شرکت در انتخابات حماسه سیاسی را خلق کردند و حال از انتخاب روحانی راضی و خرسند هستند.

وی به سفر روحانی به خوزستان اشاره کرد و گفت:  این سفر نمایشی نیست، تصمیمات بزرگی برای خوزستان گرفته شده است و این بشارت‌ها را فردا از زبان رئیس جمهور خواهید شنید.

وی با بیان اینکه تصمیمات دولت تدبیر و امید زمینه ترقی و رشد استان را فراهم می‌کند اظهار کرد: اگر روحانی خارج از کشور و سازمان ملل پیشنهادی می‌دهد که مورد قبول واقع می‌شود و اگر در مذاکرات هسته‌ای گام‌های بزرگی برداشته می‌شود، همه به خاطر حمایت شما مردم غیور است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه هیچ قوم، رنگ، مذهب، دین و قبیله‌ای بر دیگری ارجحیت ندارد، بیان کرد: همه ملت ایران از هر رنگ، سبک و سیاقی افتخارشان این است که ایرانی و مسلمان هستند.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان با تنوع فرهنگی و قومی در چند نکته پیشتاز هستند عنوان کرد: ملت خوزستان پیشکسوت در مذهب تشیع است و این افتخار را دارند که زود‌تر از صفویه شیعه شدند.

یونسی ادامه داد: ملت ایران افتخار دارد که پرچمدار اصلی علاقه‌مندی به اهل بیت هستند و اهل سنت هم می‌دانند که بدون اعتقاد به اهل بیت ایمان آن‌ها ناقص است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطر نشان کرد: این نکته را بار‌ها شنیده‌ام که در خوزستان بین طایفه‌ها هیچ ممیزی و اختلافی وجود ندارد و عرب، عجم، لر، بختیاری، شوشتری و دزفولی با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای ایران مردم با هم مشکل فرهنگی ندارند، گفت: متاسفانه دشمنان خارجی، گروه‌های تندرو و افراطی یعنی‌‌ همان وهابی‌ها و سلفی‌ها هستند که سعی در ایجاد اختلاف دارند وگرنه مسئولان با مردم و مردم با یکدیگر هیچ مشکلی ندارند.

یونسی با بیان اینکه تنوع قومی در خوزستان یک فرصت است عنوان کرد: تنوع قومی در خوزستان نه تنها مایه نگرانی نیست بلکه یک فرصت است که از آن در راه توسعه استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستانی‌های بسیاری در عالی‌ترین سطوح جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند اذعان کرد: حمایت از خوزستان راه را برای توسعه استان باز می‌کند و بخش‌هایی از توسعهنیافتگی کشور را هم برطرف می‌کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه عشایر سرمایه عظیم جمهوری اسلامی هستند اظهار کرد: باید مردم و مسئولان خوزستان بدانند اگر ملی فکر می‌کنند در اینجا باید محلی عمل کنند.

وی در پایان اذعان کرد: باید مسائل حزبی و جناحی را کنار گذاشت و در راستای حل مشکل آب، جاده، بیکاری و آلودگی خوزستان تلاش کرد.