عماد: باید از دادن آمارهای دروغ درباره اشتغال در خوزستان پرهیز کنیم

خورنا: باید از دادن آمارهای دروغ به مردم پرهیز کرد، وقتی در هر خانواده‌ای دو تا سه تحصیلکرده بیکار وجود دارد چرا می‌گوییم که نرخ بیکاری در خوزستان ۱۰.۶ است

معاون توسعه و پشتیبانی استاندار خوزستان گفت: آموزش و کارسازی در برنامه‌های آتی استاندار خوزستان است تا از این طریق نیروهایی وارد شود تا برای آینده کارسازی کنند.

علی عماد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  اظهار کرد: سه وظیفه عمده به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که یکی از آن‌ها تنظیم و ساماندهی روابط بین کارگران و کارفرمایان است.

وی ادامه داد: روابط بین کارگران و کارفرمایان یکی از موضوعات چالش برانگیز جامعه ما از زمان تنظیم و تصویب قانون کار بوده است.

معاون توسعه و پشتیبانی استاندار خوزستان با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان هر دو همیشه ناراضی هستند تصریح کرد: کارفرمایان معتقدند که قوانین کار مانعی برای سوددهی و سرمایه‌گذاری آنها هستند و کارگران هم اذعان دارند که حق آن‌ها داده نمی‌شود.

وی تعاون را بخش دیگری از این وزارتخانه بیان کرد و گفت: تعاونی‌ها مجموعه‌ای هستند که در کنار بخش خصوصی، قسمتی از وظایف دولت را به دلیل کوچک کردن بدنه دولت به عهده می‌گیرند.

عماد خاطر نشان کرد: ایجاد تعاونی‌ها، کار جمعی و مشارکتی باعث فعال شدن بخش خصوصی و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه رفاه و تامین اجتماعی یکی دیگر از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است عنوان کرد: تا کنون آنطور که شایسته مردم باشد نتوانستیم دین خود را به آن‌ها ادا کنیم و هنوز کاستی‌هایی در زمینه رفاه مردم وجود دارد.

معاون توسعه و پشتیبانی استاندار خوزستان با بیان اینکه همه مجموعه‌ها از آینده خود همیشه بیمناک هستند اظهار کرد: دلواپسی آینده داشتن، یک دغدغه مهم و اساسی است که در دولت تدبیر و امید به آن پرداخته می‌شود.

وی رفتار صادقانه با مردم را یکی از رازهای موفقیت بیان کرد و گفت: بهتر است واقع بینانه به وظایف خود بپردازیم و با مردم روراست باشیم.

عماد افزود: باید از دادن آمارهای دروغ به مردم پرهیز کرد، وقتی در هر خانواده‌ای دو تا سه تحصیلکرده بیکار وجود دارد چرا می‌گوییم که نرخ بیکاری در خوزستان ۱۰.۶ است.

وی با اشاره به صحبت رئیس جمهور که گفته است «دولت من، دولت راستگویان است» اذعان کرد: آمارهای سال‌های گذشته در ذهن مردم باقی مانده و چیزی جز بی‌اعتمادی نسبت به دولت و نظام را به دنبال نداشته است.

معاون توسعه و پشتیبانی استاندار خوزستان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیری در کشور و خوزستان وجود دارد عنوان کرد: متاسفانه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در ایران وجود دارد به درستی استفاده نشده است.

وی دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌ها را اینگونه بیان کرد: ما پول، ابزار و تکنولوژی در اختیار داریم اما نتوانستیم کشور را توسعه دهیم، به این دلیل که توسعه در فکر مدیران ما جایگاهی ندارد.

عماد خاطر نشان کرد: در کشور، فکر توسعه یافته‌ای که منابع و امکانات را به سمت رشد سوق دهد را کم داریم.

وی به برنامه استاندار خوزستان در زمینه آموزش و کارسازی اشاره کرد و گفت: آموزش و کارسازی در برنامه‌های آتی استاندار خوزستان است تا از این طریق نیروهایی وارد شود تا برای آینده کارسازی کنند.