رئیس جمهور ۲ درصد درآمد نفتی را به خوزستان اختصاص دهد

خورنا: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به خوزستان، انتظار داریم ۲ درصد درآمد‌های نفتی که قرار بود به این استان اعطا شود را اعمال کند.

محمدسعید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به سفر رئیس جمهور به این استان اظهار کرد: از رئیس جمهور برای انتخاب خوزستان به‌ عنوان مقصد آغازین سفرهای استانی دولت یازدهم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور در توزیع عادلانه بودجه، خوزستان را حمایت کند تصریح کرد: جنگ هشت ساله تحمیلی اثرات بسیار سویی بر این استان گذاشت تا جایی که هنوز از بابت این خسارات نتوانسته‌ کمر راست کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا به امروز باید محکوم به عقب ماندگی و محرومیت و کمبود در گوشه و کنار شهرهای خوزستان باشیم زیرا جنگ ناخواسته به سراغ ما آمده و بیشترین استانی را که متحمل خسارات کرده این استان بود.

وی در خصوص مطالبات و انتظارات از دولت یازدهم عنوان کرد: در زمینه تخصیص ۲ درصد درآمدهای نفتی که در پایان دولت دهم از آن صحبت به میان آمد و قرار بوده به این استان اعطا شود را مطرح خواهیم کرد و امیدواریم در این زمینه رئیس جمهور ترتیب اثری موثر دهد.

انصاری با تاکید بر اینکه شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان نیاز به توجه خاص دولت دارند ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم استانم از رئیس جمهور می‌خواهم که حداقل دو درصد از درآمد نفت را به خوزستان اختصاص دهد و این امر را در ابتدای کار دولت محقق کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بحث حمایت از بخش کشاورزی خوزستان و مسئله انتقال آب سرشاخه‌های کارون از دیگر برنامه‌هایی‌ست که در سفر رئیس جمهور به این استان آن را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار داریم با سفرهایی که وزرای دولت به شهرهای مختلف استان دارند به راستی در خصوص رفع مشکلات این مناطق چاره‌جویی کنند.

وی در پایان گفت: ما خوزستانی‌ها انتظار نداریم مشکلاتی که ظرف هشت ساله دولت قبلی و البته دولت‌های پیشین رفع نشد یک شبه برطرف و حل و فصل شد اما حرفمان این است که معضلات مناطق مختلف استان بررسی و پیگیری شود.