آب‌گرفتگی معابر هندیجان و مشکلات مردم

خورنا: با بارش ۴۵ میلیمتری باران و آب‌گرفتگی معابر، بسیاری از ساکنان مناطق مختلف هندیجان دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، با بارش ۴۵ میلیمتری باران در شب گذشته، بسیاری از ساکنان مناطق مختلف به دلیل آبگرفتگی دچار مشکل شده‌اند.

در این خصوص رئیس اداره هواشناسی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این شهرستان اظهار کرد: از شب گذشته ‌تاکنون شاهد بارش ۴۵ میلیمتری باران در این منطقه بوده‌ایم.

فاتح اسلام عنوان کرد: بارندگی‌ها در این منطقه با شدت و ضعف‌ همچنان ادامه خواهد داشت.

با وجود بارش دلچسب باران در این منطقه اما دانش‌آموزان مدرسه علامه طباطبایی هندیجان نیز به دلیل آبگرفتگی راهی برای ورود به مدرسه نیافتند و این مدرسه به تعطیلی کشانده شد.

یکی از والدین این دانش آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان چنین اظهارنظر کرد: وضعیت آبگرفتگی‌ها در این شهرستان، هر ساله بدتر و بیشتر از سال گذشته بوده و این روند شهروندان و ساکنان مناطق مختلف را به ستوه آورده است.

وی با گلایه‌مندی از این امر عنوان کرد: قرار نیست با بارش یک روزه باران، ما از کار و کاسبی بیفتیم و فرزندانمان نیز از رفتن به مدرسه ممنوع شوند.

این شهروند هندیجانی تصریح کرد: مسئولان شهری باید در این خصوص چاره‌ای جدی بیندیشند و به وضعیت آبگرفتگی‌ها سر و سامان بخشند.

*شهرداری برای رفع آبگرفتگی‌ها همت کند

یکی دیگر از شهروندان هندیجانی با گلایه‌مندی از آبگرفتگی‌های ایجاد شده در این منطقه اضافه کرد: آب‌های سطحی و فاضلاب این شهر در هنگام بارندگی با هم ادغام می‌شود و همین امر موجب بروز مشکل در مناطق مختلف خواهد شد.

داوود شعبانی ادامه داد: متاسفانه به دلیل آبگرفتگی اخیری که در شهر رخ داده هیچ مسئولی پای کار نیامده و این وضعیت به حال خود رها شده است.

وی همچنین عنوان کرد: از مسئولان شهری به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر انتظار داریم در این خصوص تمهیدی جدی بیندیشند و به داد مردم هندیجان برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس، معضل آبگرفتگی سال‌هاست که در گوشه و کنار استان خوزستان پدیدار می‌شود و مسئولان هنوز برای رفع آن به راهکاری جدی دسته نیافته‌اند.