راه‌اندازی کتابخانه نابینایان در خرمشهر

خورنا: رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: کتابخانه نابینایان این شهرستان با ۲۵۰ جلد کتاب راه‌اندازی شد.

علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای خدمات‌رسانی به معلولان انجام شده است راه‌اندازی کتابخانه ویژه نابینایان بوده است.

وی افزود: این کتابخانه که نخستین محل مناسب مطالعه برای روشندلان خرمشهری محسوب می‌شود با همکاری مسئولان این شهرستان راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف و گوناگون در این کتابخانه برای افراد نابینا وجود دارد.

وی تصریح‌کرد: البته با وجود تلاش‌های انجام شده این خصوص برای تکمیل این کتابخانه اعتبارات بیشتری مورد نیاز است که از مسئولان می‌خواهیم در این خصوص تلاش کنند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر اضافه‌کرد: البته این کتابخانه هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به روشندلان شهرستان است اما امکانات و تجهیزات بیشتری را نیاز دارد.

فرحانی خاطرنشان‌کرد: بهزیستی بر اساس توان خود در راستای فراهم کردن امکانات مورد نیاز این کتابخانه اقدام کرده است و برای تجهیز کامل نهادهایی همچون منطقه آزاد اروند می‌توانند وارد عمل شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه همه افرادی که از امکانات و خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شود توان ضعیفی به لحاظ اقتصادی دارند و نیاز به کمک و توجه بیشتر به این قشر آسیب‌پذیر احساس می‌شود.