نمک تصفیه نشده دریا، سمی مهلک

خورنا: معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: نمک تصفیه نشده دریا بسیار خطرناک بوده و به حقیقت سمی مهلک است.

پژمان بختیاری‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: نمک تصفیه نشده دریا به‌دلیل دارا بودن شن و فلزات سنگین مانند سرب و جیوه بسیار خطرناک بوده و برای بدن بسیار مضر بوده که به حقیقت سمی مهلک است.

وی در خصوص تبلیغاتی که از سوی برخی افراد برای نمک دریا می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه مشاهده شده است که برخی افراد برای فروش بیشتر نمک تصفیه نشده دریا تبلیغاتی در خصوص مفید بودن این نمک برای افراد و خصوصاً سالمندان، مادران باردار و افراد دارای برخی بیماری‌ها می‌کنند که این تبلیغات کذب بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان خاطر نشان کرد: این نمک برای افراد سالم مضر است و برای افراد بیمار دارای خطر بیشتری است و در صورتی که نمک دریا تصفیه شده باشد بازهم قابل استفاده نیست چون ید کافی که تأمین کننده نیاز روزانه باشد را ندارد.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی راهی به‌منظور پیشگیری و کنترل عوامل خطر ساز و تهدید کننده سلامتی است تصریح کرد: مصرف نمک خوب که نمک تصفیه شده یُد دار است، باعث تامین ید مورد نیاز بدن نیز می‌گردد اما باید دقت کرد که مصرف زیاد نمک نیز برای سلامتی مضر است.

بختیاری‌نیا بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی خوزستان باید دقت کرد که بیش از شش ماه از تاریخ تولید نمک یددار نگذشته باشد.