کشف آثاری از هزاره هفتم قبل از میلاد در منطقه ارگان بهبهان ‌

خورنا: رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان از کشف آثاری از هزاره هفتم قبل از میلاد در منطقه ارگان این شهرستان خبر داد.

دولتی مختاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: میراث فرهنگی بهبهان در منطقه ارگان قرار گرفته که در راستای حفظ و توجه به آن باید همتی ویژه کرد.

وی ادامه داد: تقریبا شش ماه پیش شایعه شد که در جنوب قدمگاه امام رضا(ع) شرکت نفت در حال احداث چاه است، در همین خصوص با میراث فرهنگی استان خوزستان تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادیم.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان خاطر نشان کرد: اخیرا در پایان آذرماه هیئتی به سرپرستی عباس مقدم رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور به بهبهان اعزام و حتی چند روزی نیز میهمان شرکت نفت مستقر در منطقه بود که به دلایل معلوم اکیپ شرکت نفت، عذر مقدم را خواست و وی مجبور شد پایگاه خود را به خانه روستایی کنار قدمگاه انتقال دهد.

وی با بیان اینکه اکیپ در یک متری چاه موفق به کشف آثاری شد که با پیش بینی اولیه به هزاره هفتم قبل از میلاد مسیح باز می‌شود اذعان کرد: آثار به‌دست آمده پنجشنبه گذشته به تهران منتقل شد تا برای سن شناسی و دوران شناسی دقیق در اختیار موسسه تحقیقات علمی سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

مختاران ضمن اعلام این خبر که اکیپ در چند روز آینده نیز مجددا برای ادامه تحقیقات به بهبهان خواهد آمد تصریح کرد: خوشبختانه شرکت نفت وقتی این اقدامات را مشاهده کرد از فعالیت‌های بعدی دست کشید و در حال حاضر منطقه را رها کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی و دکتر مقدم، برنامه پنج ساله برای منطقه دارند که اگر با حمایت مسئولان همراه شود منطقه ارگان به یک مکان توریستی و گردشگری بسیار ارزشمند تبدیل خواهد شد و درآمد حاصل به مراتب بیش از حفر چاه نفت خواهد بود.