اختصاص اعتبار ۲ میلیارد ریالی برای مرمت سیدمحمد بازار شوشتر

خورنا: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۲ میلیارد ریالی برای مرمت بقعه سیدمحمد بازار در شوشتر خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بقعه سیدمحمد بازار بسیار تاسف‌بار است و مردم نمی‌توانند برای زیارت این امامزاده به محل بقعه مراجعه کنند و این بقعه در معرض خطر شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: درب‌های این بقعه از سال‌های گذشته بسته شده است و تردد مردم به آن امکان پذیر نیست و به این دلیل وضعیت این امامزاده به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اطلاع داده شد و وی نیز با توجه ویژه‌ای که به شوشتر داشت برای این امامزاده اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفت.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: برای مرمت این اثر تاریخی اعتبار ۲ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است و قرار شده تا این اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یابد تا مشکل خاصی برای تخصیص آن بوجود نیاید.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید در مرمت این بقعه مشارکت کند و در این زمینه میراث فرهنگی و اوقاف نیازمند هماهنگی بیشتری در این بقعه هستند.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: مردم شهرستان شوشتر به دلیل استقرار این امامزاده در مرکز شهر بسیار دوست دارند از این مکان معنوی برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کنند ولی شرایط در معرض خطر بودن این بقعه باعث شده تا نتوان حتی استفاده اولیه‌ای از این مرکز فرهنگی کرد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید بقعه سیدمحمد بازار ثبت ملی باشد و میراث فرهنگی در این زمینه باید اقدام کند ولی از طرفی دیگر این اثر بقعه‌ و موقوفه است و باید از این باب نیز اوقاف در این بقعه حضوری فعال داشته باشد.