با کمک کم نظیر مردم؛ “طاهره” به زندگی بازگشت

خورنا: بعد از انتشار گزارشی از وضع طاهره قاسمی، دختری که هر روز نفس هایش به شماره میرفت و لحظه به لحظه با مرگ دست و پنجه می زد ، مردم استقبال فراوانی برای کمک به این دختر از خود نشان دادند.

طاهره و خانواده اش در شهر سردشت زیدون از توابع شهرستان بهبهان در شرقی ترین نقطه استان خوزستان زندگی می کردند که وقتی این گزارش در مورد مشکلات قلبی «طاهره قاسمی» منتشر شد، ایرانیان از سراسر دنیا برای کمک مالی و تقبل هزینه های درمان اعلام آمادگی کردند.13921016000228_PhotoL_V

تماس ها با خبرنگاری که اقدام به تهیه گزارش کرده بود آنقدر بالا بود که امکان پاسخگوئی به همه تماسهای مردم از سراسر کشور مهیا نبود ولی کمکهای مردمی به خوبی به حساب دفتر ستاد امام جمعه شهر سردشت زیدون که مسئولیت این مهم را قبول کرده بود واریز شد به گونه ای که با هماهنگی این ستاد  شنبه طاهره  به همراه پدر و مادرش  عازم  شیراز شدند تا در یکی از بیمارستانهای تخصصی  شیراز بستری شوند.

رایزنی ها برای هر چه سریعتر بستری نمودن طاهره در بیمارستان های شیراز صورت گرفت که بلاخره در بیمارستان سعدی طاهره بستری شد.

انتشار خبر طاهره که قلب وی لحظه به لحظه دچار مشکل بود موجی از حرکت های و مشارکت های انسان دوستانه مردم را در بین جامعه ایجاد کرد و در فضای مجازی و کامنتهایی که مردم برای اخبار مربوط به طاهره گذاشته اند این به خوبی قابل درک و لمس است. ضمن اینکه مردم درخواست دارند که روزانه از روند درمانی وی مطلع شوند و تماس های مکرری از مردم از سراسر کشور جهت سلامتی وی گرفته می شود.

طاهره قاسمی که مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی است و جزو بیماری‌های مادرزادی قلبی است که به اختصار SVAS نامیده می‌شود.

این بیماری جزو بیماری‌های طبقه‌بندی شده‌ایست که باعث انسداد راه خروجی بتن چپ می‌شود.

از هر ۲۰ هزار نوزاد زنده‌ای که به دنیا می‌آیند یک نفر به این بیماری مبتلا خواهد شد که طاهره یکی از بیمارانی بود که به این بیماری دچار شده بود.

طاهره بعد از عمل جراحی که توسط یکی از متخصصان بیمارستان مورد قرار گرفت هم اکنون در بیمارستان سعدی در بخش داخلی بستری شده و روز های آینده به آغوش خانواده بر می گردد و حال وی رو به بهبود است.

دفتر امام جمعه شهر سردشت زیدون ضمن تشکرازهمه هموطنان و ایرانیان داخل و خارج از کشور و موسسه های خیریه، درمانگاه ها و بیمارستان ها، پزشکان و متخصصان، نهاد های دولتی و غیر دولتی ، دانشگاه ها، معاونت وزارت بهداشت و درمان ، منطقه آزاد اروند کنار آبادان ، دفتر امام جمعه آبادان، موسسه خیریه همت ، پزشکان و جراحان و متخصصان قلب ،خیرین و  همه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی که در انعکاس خبرهمکاری نمودند تقدیر و تشکر نموده و اعلام نموده با توجه به اینکه همه هموطنان عزیز در سراسر کشور نسبت به این خبر کمک های خود را به حساب این دفتر واریز نموده اند مبالغی که اضافه بر هزینه های عمل جراحی و بیمارستان جمع آوری شده است در راه تامین هزینه های بیماران دیگر و کار های خیر و عام المنفعه استفاده خواهد شد.

در پایان دفتر ستاد امام جمعه سردشت زیدون از همکاری  صمیمانه صدا و سیمای خوزستان و دکتر قاسم زاده جراح بیمار و دکتر فراهانی پزشک بیمارکه موجبات و زمینه فراهم نمودن این بستر را برای کمک به این کودک ده ساله از شهر سردشت زیدون را فراهم نمودند تشکر فراوان نمودند.

انتهای خبر/ حسین محمدی فرد