نارضایتی کارگران شرکت گروه ملی

خورنا: کارگران شرکت گروه ملی با وجود گذشت یک هفته از اعتراض‌‌ به دلیل عملی نشدن مطالباتشان همچنان بساط نارضایتی پهن کرده‌اند.
 کارگران شرکت گروه ملی با وجود گذشت یک هفته از اعتراض‌‌ به دلیل عملی نشدن مطالباتشان همچنان بساط نارضایتی پهن کرده‌اند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این اعتراض‌ها در روزهای گذشته صورت گرفت.
آقایار حسینی افزود: خواسته اصلی کارگران معترض‌کننده موضوع تبدیل وضعیت به قراردادی‌شان بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شرکت پیمانکاری اکسین واسطه بین کارگران و گروه ملی بوده که زیر نظر تعدادی از بازنشسته‌های شرکت فعالیت می‌کند.
یکی از کارگران این شرکت مستقر در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه اظهار کرد: پرسنلی که قرار بود نحوه استخدامی آنها قراردادی باشد هنوز به صورت پیمانکاری هستند.
وی با بیان اینکه بعضی از پرسنل پیمانکاری تا ۱۵ سال سابقه دارند افزود: حقوق این افراد با وجود مشاغل سخت و کلیدی که بسیاری از امور اصلی شرکت را هم انجام می‌دهند در مقایسه با پرسنل رسمی بسیار ناچیز است (به نصف یا کمتر از یک سوم هم می‌رسد) آنهم در حالی که با اضافه کار روزانه حدود ۱۶ ساعت کار می‌کنند.
این کارگر اهوازی تصریح کرد: به طوری که حقوق یک کارشناس ارشد پیمانی شاید به یک دهم یک نیروی رسمی که دیپلم یا کمتر است می‌رسد.
وی همچنین درباره مطالبات کارگران معترض عنوان کرد: اعمال نکردن چارت سازمانی و شغلی، نبود قرارداد شغلی معین،  اختلاف شدید حقوق دریافتی بین نیروی قراردادی و پیمانکار، سال‌ها وعده‌های مدیران مبنی بر اعمال قرارداد و  سوءاستفاده از کارگران پیمانکار و نبود نماینده کارگری از مطالبات کارگران است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس با تشکر از شما بابت اطلاع رسانی ما شاغلین گروه ملی مورد ظلم زیادی بودیم و حالا نوبت قرار دادی شدنه ولی چه امیدی قرار دادی شدن فقط نور چشمی هاست … پارسال حدود 100 نفر استخدام داشت و همه از روز اول قول قرار دادی شدن گرفتند و الان در حال انجام کارها هستند . و امروز شنیدم مدیران بخش ها و مسولان مجاز هستند افرار را با صلاح دید خود اسامی بدهند که بدون آزمون قرار دادی شوند . این یعنی پارتی و تعدادی هم برای آزمون بفرستند و با هر کسی مشکل دارند اسمش رد نشود . لطفآ رییس قوه قضاییه نضارتی بر این شرکت داشته باشد .
  • ناشناس ما شاغلین گروه ملی مورد ظلم زیادی بودیم و حالا نوبت قرار دادی شدنه ولی چه امیدی قرار دادی شدن فقط نور چشمی هاست … پارسال حدود 100 نفر استخدام داشت و همه از روز اول قول قرار دادی شدن گرفتند و الان در حال انجام کارها هستند . و امروز شنیدم مدیران بخش ها و مسولان مجاز هستند افرار را با صلاح دید خود اسامی بدهند که بدون آزمون قرار دادی شوند . این یعنی پارتی و تعدادی هم برای آزمون بفرستند و با هر کسی مشکل دارند اسمش رد نشود . لطفآ رییس قوه قضاییه نضارتی بر این شرکت داشته باشد . و امروز گروه ملی اعلام کرده ... تازه قانون جدید قرار دادی شدن و دادن آزمون فقط پرسنلی که با فوق دیبلم استخدام شده اند حق شرکت در آزمون قرار دادی شدن را دارند و کسانی که در حین کار مدرک کاردانی گرفته اند شامل قرار دادی شدن نمی شوند و کسانی که پارسال استخدام شده اند و یک سال سابقه کار دارند شامل می شوند ولی کسانی که 10 الی 15 سال سابقه کار دارند و مدرک کاردانی را حین کار گرفته اند شامل قرار دادی شدن نمی شوند … مرگ بر این قانون بی عدالتی در گروه ملی یعنی این عدالته که ما با این همه سابقه قرار دادی نشویم و تازه استخدام ها قرار دادی شوند ؟