مردم خوزستان دیگر از کارون آب نمیخورند

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح آبرسانی غدیر باعث می‌شود تا وابستگی مردم خوزستان به تامین آب شرب از رودخانه کارون کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: مجموعه استان به دنبال اجرای طرح‌های آبرسانی خوزستان هستند زیرا باید وابستگی مردم خوزستان به کارون کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح آبرسانی غدیر تامین آب شرب از کارون جدا می‌شود ادامه داد: بزرگ‌ترین طرح آبرسانی کشور، طرح غدیر است که براساس این طرح آبرسانی به شهرهای جنوبی کشور انجام می‌شود که فاز اول طرح غدیر اجرا شده است و فاز دوم در دست اجرا است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان به بررسی اثرات سد گتوند بر روی رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در رابطه با اثرات سد گتوند بر روی رودخانه کارون به راهکارهای خوبی رسیده‌ایم که با اجرای آن‌ها نوسانات غیرقابل قبولی در رابطه با سد گتوند نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: فاضلاب‌های بسیاری به صورت خام وارد رودخانه کارون می‌شود که برای حل این مشکل باید یک برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم هرچند فکر نمی‌کنم به مرحله‌ای برسیم که هیچ آلاینده‌ای وارد کارون نشود.

سیاحی با بیان اینکه خودپالایی کارون نباید مورد غفلت قرار گیرد اذعان کرد: در زمانی رودخانه کارون ۴۰۰ تا ۴۵۰ مترمکعب دبی داشت و هرچه حجم آب کمتر شود به‌‌ همان نسبت خودپالایی کاهش می‌یابد و آب شور‌تر می‌شود.ب کارون