عقب‌ماندگی‌های هندیجان به حال خود رها شده است

خورنا: نایب رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان گفت: عقب‌ماندگی‌های این شهر به حال خود رها شده و نیازمند دست یاری مسئولان ملی و استانی است.

یوسف شکاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: هندیجان یکی از مناطق مرزی جنوب استان خوزستان است که ۹۵ کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس دارد.

وی افزود: این منطقه دو بندر تجاری و صیادی را در خود گنجانده است اما با این حال هنوز هم در بسیاری از بخش‌ها دچار ضعف و کمبود بوده و روزگار بدی را سپری می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان اضافه کرد: این بندر، پتانسیل و ظرفیت‌های بالای گردشگری نظیر مقبره‌های امامزادگان میررحمان، میرنعمان، شاه مشهد، عباسعلی، شاه عبدالله که یکی از فرزندان امام محمدباقر(ع) است و در کنار دریا مدفون شده و دیگر جاذبه‌های توریستی نظیر بندر زیبای بحرکان و رودخانه زهره را داراست اما نبود بودجه و اعتبار لازم، این مناطق بکر و دست نخورده باقیمانده‌اند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه اعتبار به شهرداری این شهر تزریق شود و بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کرده و دستی به سر و روی منطقه بکشد آن وقت است که می‌توان شاهد بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در هندیجان بود و برای شهر و شهروندان درآمدزایی را پیش بینی کرد.

شکاری همچنین عنوان کرد: بسیاری از مشکلات در هندیجان وجود دارند که به دلیل کهنگی و گذشت چندین سال از آنها تبدیل به معضل شده اما مسئولان ملی و استانی همچنان نسبت به آنها بی‌توجهند و تنها ضرر و آسیب آن را شهروندان و ساکنان این منطقه متحمل می‌شوند.