سفر رئیس جمهور به استان با خبرهای خوشی برای خوزستانی‌ها در مورد انتقال آب کارون همراه است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: رئیس جمهور با سفر به خوزستان خبرهای خوشی در رابطه با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به مردم این استان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: صحبت‌های مسئولان که در این جلسه رد و بدل شد مانند این بود که شما در جایگاه مردم عادی قرار دارید.

وی ادامه داد: حرف‌هایی که مسئولان می‌گویند باید به عمل تبدیل شود و با استفاده از اختیارات و قدرت قانونی خود پاسخگوی مردم باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با دستگاه‌هایی که قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌شود تصریح کرد: اگر می‌فرمایید که حوضچه‌های پرورش ماهی غیرمجاز در سطح استان افزایش یافته است، چه کسی متولی برخورد با آن‌هاست و در صورت برخورد قانونی باید این را مدنظر قرار دهیم که در صورت تعطیلی این حوضچه‌ها چه کسی جوابگوی از بین رفتن اشتغال در این حوزه است؟

وی بر وظیفه مسئولان در اطلاع‌رسانی عملکرد‌ها به مردم تاکید کرد و گفت: در زمانی که بحث آلاینده‌های موجود در هوا و تنگی نفس به وجود آمد دستگاه‌های متولی را ملزم به ارائه آمار و ارقام به مردم کردیم.

مقتدایی در این خصوص اضافه کرد: زمانی که اطلاعات جامع و صحیح در اختیار مردم قرار نگیرد خبر‌ها کوچه بازاری می‌شود و در ‌‌نهایت منجر به درست شدن شایعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای هر طرحی باید مسائل و مشکلات آن مورد بررسی قرار گیرد ابراز داشت: بعد از ۳۳ سال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، تعارض طرح‌های ملی خودش را نشان داده است.

استاندار خوزستان افزود: سد و نیروگاه ساختیم اما پیش‌بینی نکردیم که ۲۰ سال آینده در سطح استان خشکسالی وجود دارد یا اینکه مشکلی در زمینه کمبود آب نیست.

وی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای هر طرحی باید یک هیئت تشکیل تا در رابطه با تعارضات تحقیق شود و طرحی تدوین و اجرا شود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه در رابطه با کارهای درون استان، مسئولان استانی باید تصمیم‌گیری کنند عنوان کرد: در رابطه با تالاب شادگان نباید در تهران تصمیم‌گیری شود بلکه شورای درون استانی باید تصمیم بگیرد که حق آبه شدگان باید به چه صورتی باشد.

وی به طرح انتقال آب غدیر اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح اجرا شده است و با اجرای دو فاز بعدی، آب شرب مردم خوزستان از کارون جدا می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در صورت جدا شدن تامین آب شرب از رودخانه کارون نگاه‌ها باید به کارون متفاوت با گذشته باشد.

وی به انتقال آب از سرشاخه‌های کارون اشاره کرد و گفت: در رابطه با انتقال آب کارون سه جلسه در سطح ملی گرفته شد و تا اینکه در شورای عالی آب تصمیمات خوب و جامعی گرفته شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به خوزستان خبرهای خوشی در رابطه با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به مردم خوزستان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین تعهد ما نسبت به مردم فراهم کردن سلامت آن‌هاست اظهار کرد: در جلسات آینده بیمارستان‌هایی که فاضلاب آن به درون رودخانه کارون ریخته می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی در این خصوص اضافه کرد: این بیمارستان‌ها متعلق به هر ارگانی که هستند باید با آن‌ها برخورد شود تا بتوانیم کارونی با استانداردهای جهانی داشته باشیم.