احتمال مسدود شدن حساب بانکی چهار شرکت نفتی

خورنا: شهردار سوسنگرد از احتمال مسدود شدن حساب بانکی چهار شرکت نفتی به علت پرداخت نکردن حق آلایندگی به شهرداری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز ساعدی در نشست خبری شامگاه گذشته گفت: در پی شکایت شش شهرداری از شرکت های نفتی دشت آزادگان و هویزه به دلیل پرداخت نکردن حق آلایندگی احتمال مسدود کردن حساب بانکی این شرکتهای نفتی وجود دارد.

وی افزود: شرکت های نفتی موجود در این منطقه باید به دلیل آلایندگی، یک درصد از فروش نفتشان را به شش شهرداری سوسنگرد، هویزه، رفیع، کوت سید نعیم، بستان و ابوحمیزه پرداخت کنند.

شهردار سوسنگرد عنوان کرد: در این منطقه سه شرکت نفتی توسط اداره کل محیط زیست به عنوان شرکت های آلاینده معرفی شدند که به بسیاری از زمین های کشاورزی و بهداشت منطقه آسیب رسانده اند.

ساعدی ضمن ابراز تاسف از پرداخت نکردن یک درصد حق آلایندگی شرکت های نفتی گفت: اخیراً با همه مسئولان شهرهای درگیر در این موضوع نشست داشتیم و از اداره مالیات خواستار مسدود کردن حساب بانکی شرکت نفت در این منطقه شدیم و اداره مالیات نیز اخطار یک هفته ای به شرکت های مذکور داد.

وی ادامه داد: یک هفته فرصتی که از سوی اداره مالیات در نظر گرفته شده بودف تمام شد و در حال انجام مذاکرات با آنها هستیم که اگر پس از مذاکرات شرکت نفت اقدام به پرداخت حق آلایندگی شهرهای مذکور نکرد ما همچنان شکایت خود را ادامه می دهیم و شخصاً یک دقیقه کوتاه نخواهم آمد حتی اگر منجر به استعفای من شود.

به گفته وی، مردم از دکل های نفتی اذیت هستند و به سلامتی، کشاورزی و بهداشت منطقه آسیب جدی وارد شده و شرکت نفت باید حق مردم را بدهد.

خطار و مهلت ۴۸ ساعته به آبفا

ساعدی همچنین به مشکلات زیر ساختی شهر اشاره کرد و گفت: نبود زیر ساخت های مناسب فاضلاب، آب، برق، گاز و… از مشکلات جدی این شهر است.

وی افزود: ۷۰ درصد زمین های سوسنگرد مرطوب هستند و بسیاری از پروژه های قدیمی که بی برنامه طراحی شده بودند، پوسیده شده اند. اگر بخواهیم با برنامه ریزی این مشکلات را حل کنیم نیاز به هزینه بالایی دارد و با توجه به شرایط موجود تا ۱۰ سال آینده نیز به وضعیت مطلوبمان نخواهیم رسید.

شهردار سوسنگرد درباره پروژه فعلی اداره آبفای این شهر اظهار کرد: مدتی است که اداره آبفا بسیاری از خیابان های شهر را حفاری کرده و هنوز بدهی یک میلیارد تومانی خود را به شهرداری نداده است.

ساعدی توضیح داد: از وقتی اوراق مشارکت برای فاضلاب شهری فروش رفته متاسفانه هیچ گونه نظارت تخصصی بر روی کار آبفا نمی بینیم.

وی هشدار داد: اگر اداره آبفا تا ۴۸ ساعت آینده بدهی خود به شهرداری را ندهد، شهرداری سوسنگرد اجازه حفر حتی ۳۰ سانتیمتر را به آنها نخواهد داد.

شهردار سوسنگرد ادامه داد: چهار شرکت پیمانکاری در چهار نقطه شهر در حال کار هستند و هیچ نظارت و بازرسی مناسبی بر کار پیمانکارها دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سوسنگرد از شهرهای آسیب دیده ای است که سال ها زیر آتش جنگ تحمیلی بود. این شهر هم اکنون در حال طی کردن مراحل توسعه شهری است اما مشکلات بسیاری بر سر راه دارد. مشکلات زیر ساخت شهری، عدم پرداخت حق آلایندگی و… باعث شده تا این شهر دیرتر و با کندی به شرایط مطلوبش برسد.