پیش‌بینی برای افزایش حضور مسافران نوروزی در آبادان

خورنا: فرماندار آبادان گفت: پیش‌بینی افزایش حضور مسافران نوروزی به این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی این شهرستان که با حضور مسئولان ادارات و نهادهای مختلف آبادان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: باتوجه به عملکرد سال گذشته در خصوص مهمانان نوروزی در آبادان و موج جمعیتی که در نوروز ۹۲ به آبادان سفر کردند تصمیم‌گرفته شد تا جلسه ستاد نوروزی این شهرستان را در سال‌جاری زودتر تشکیل و به برنامه‌ریزی بپردازیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای گرفته شده در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در قالب مهمانان نوروزی به آبادان سفر کردند.

فرماندار آبادان ادامه داد: برای امسال و نوروز ۹۳ نیز با توجه به وضعیت موج سرما در مناطق شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران نوروزی در نوروز ۹۳ بیش از سال گذشته باشد.

ایلخاص‌زاده تصریح‌کرد: در سال گذشته خوشبختانه اقدامات مناسبی در زمینه اسکان و استقبال از میهمانان نوروزی در آبادان انجام شد.

وی عنوان کرد: البته مشکلاتی نیز در حوزه اسکان و کمبودهایی در این خصوص وجود داشت که باید برای نوروز ۹۳ آنها را رفع کرد.

این مسئول خاطرنشان‌کرد: در این راستا باید تمام ظرفیت‌های شهرستان همچون سال‌های گذشته مورد استفاده قرار گیرد تا خدمات بهتری نیز به مسافران ارائه شود.

وی اشاره کرد: در زمینه اسکان، علاوه بر مدارس و نقاط پیش‌بینی شده می‌توان از سالن‌های ورزشی سرپوشیده و حسینیه‌های سطح شهر نیز استفاده کرد.

ایلخاص‌زاده یادآور شد: یکی از نکات مهمی که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد درآمدزایی از حضور مهمانان نوروزی است.

وی خاطر نشان کرد: با برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره و عرضه کالاهای مختلف می‌توان سهم مهمی در زمینه درآمدزایی شهروندان و جوانان آبادانی در این مدت ایفا کرد.

فرماندار آبادان اضافه‌کرد: بر این اساس دستگاه‌های مربوط به ویژه شهرداری و میراث فرهنگی باید نسبت به انجام برنامه‌ریزی برای این کار اقدام کنند.

ایلخاص‌زاده گفت: برنامه‌های مختلف جنبی، نمایش توانمندی‌های آبادان و… را نیز باید در طول ایام حضور مهمانان نوروزی در این شهرستان تدارک دیده شود.