زنگ مطالعه با خانواده در بندر امام خمینی (ره) به صدا درآمد

خورنا: هم‌زمان با فصل زمستان زنگ «ایستگاه مطالعه کتاب با خانواده» برای سومین بار متوالی در سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) به صدا در آمد.

ایستگاه مطالعه کتاب با خانواده به همت مربیان کانون مرکز بندر امام و با حضور کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها در این مرکز برگزار شد.

در این روز اعضا به همراه والدین خود در کتابخانه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام به مطالعه کتاب مشغول می‌شوند و در پایان زنگ مطالعه نیز به قید قرعه به یک خانواده هدیه‌ای به همراه یک کتاب اهدا می‌شود.

لیلا سپهری، مسؤول کانون بندر امام و مسؤول برگزاری این ایستگاه، در این باره گفت: در اولین جلسه این ایستگاه مرکز بندر امام میزبان ۳۵ کودک و والدین آن‌ها شد تا در کنار یکدیگر لحظاتی را به دنیای کتاب‌ها سفر کنند.

وی، با بیان این که در ابتدا مربیان اهداف فعالیت‌های کانون را برای خانواده‌ها تشریح کردند، افزود: مربیان کانون همچنین اهمیت مطالعه و تأثیر ان بر روح و روان کودکان را برای والدین توضیح دادند.

سپهری دیگر برنامه این ایستگاه را معرفی کتاب «استاد عشق» نوشته ایرج حسابی به حاضرین عنوان کرد و بیان داشت: والدین با خواندن این کتاب به همراه فرزندان خود ضمن آشنایی با زندگی بزرگان ایران زمین که با تحمل چه مشقت‌هایی به این درجه افتخار رسیده‌اند با اهمیت مطالعه بیشتر آشنا می‌شوند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: این برنامه که مرحله سوم خود را از ابتدای سال تاکنون سپری می‌کند یکی از طرح‌هایی است که برای توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان در کانون پرورش فکری مرکز بندر امام انجام می‌شود.

مسئول تنها مرکز کانون در بندر امام استقبال خوب خانواده‌ها را عامل تداوم این برنامه معرفی کرد و توضیح داد: این برنامه تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.