فرزندان کارون موفق شدند/ طرح انتقال آب کارون متوقف شد

خورنا: نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از توقف طرح بهشت‌آباد خبر داد.

سید شکرخدا موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اجرای طرح بهشت آباد از سوی وزارت نیرو متوقف شده است.

وی با بیان اینکه انتقال آب کشاورزی از رودخانه به طور ۱۰۰ درصد منتفی شده است افزود: در این رابطه قولی به ما داده شده، ولی در مورد انتقال آب برای آشامیدن هنوز در حال بررسی هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بحث بودجه برای احیای زاینده رود به کجا انجامید نیز گفت: پیشنهاد حذف این بند را از بودجه داده‌ایم هر چند رقمش بالا نیست.

به گفته وی، قرار بود که برای احیای زاینده رود، از سرشاخه‌های رودخانه کارون آب به اصفهان منتقل شود.

موسوی تصریح کرد: طرح بهشت‌آباد فعلا متوقف شده است زیرا نمایندگان پیگیری‌های زیادی داده‌اند و جلسات متعددی برای این موضوع برگزار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: حمایت‌های خوبی که مردم از نمایندگان داشته‌اند نیز باعث شد که وزارت نیرو برای اجرای طرح بهشت‌آباد دست نگه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک تیم کار‌شناسی از سوی وزارت نیرو مشغول انجام کار کار‌شناسی در این رابطه هستند که قرار است نتیجه نهایی را در هفته آینده اعلام کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید دوباره بر این نکته که بحث انتقال آب کشاورزی به اصفهان کاملا منتفی شده است افزود: امیدواریم در سفری که در آینده‌ای نزدیک رئیس جمهور به خوزستان دارند تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شود.