کلنگ احداث ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان ماهشهر به زمین زده شد

خورنا: در مراسمی کلنگ احداث دو تصفیه‌خانه فاضلاب در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی این دو تصفیه‌خانه اظهار داشت: پس از شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان امروز شاهد کلنگ‌زنی فاز نخست تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام با مشارکت کنسرسیوم ایران و چین هستیم.

محمدعلی صنیعی‌نژاد افزود: با اعتبار اوراق مشارکت درصد بهره‌مندی از شبکه مدرن دفع فاضلاب در ماهشهر از ۵۱ به ۸۰ درصد و در بندرامام از ۴۰ درصد به ۷۵  درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد هزینه این دو پروژه از منابع ارزی و ۱۵ درصد به صورت ریالی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: این دو تصفیه‌خانه پیشرفته فاضلاب در بزرگ‌ترین بنادر تجاری ایران با مشارکت کنسرسیوم ایران و چین به منظور حفاظت از محیط زیست منطقه و آب‌های نیلگون خلیج فارس احداث می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای خوزستان در ادامه ظرفیت اولیه تصفیه‌خانه ماهشهر را ۶۲ هزار متر مکعب در روز عنوان کرد و افزود: در فاز نخست ۸۲ درصد ظرفیت نهایی این تصفیه‌خانه با اعتبار ارزی ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار یورو و اعتبار داخلی ۷ میلیارد ریال احداث می‌شود.

صنیعی‌نژاد ادامه داد: فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب بندر امام نیز به ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب در روز با اعتبار ارزی ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو و اعتبار داخلی ۴ میلیارد ریال ظرف مدت سه سال طراحی و احداث می‌شود.