استاندار: اعتباراتی از مرکز باید به رفع آلایندگی صنایع کلان در خوزستان اختصاص یابد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: برای رفع مشکلات زیست محیطی صنایعی چون نفت ،گاز،پتروشیمی و سایرصنایع کلان در خوزستان باید اعتباراتی از سوی مرکز به طرح ها و پروژه های آلوده کننده محیط زیست اختصاص داده شود.

عبدالحسن مقتدایی شنبه با اشاره به حجم بالای معضلات زیست محیطی ناشی از فعالیت های صنایع کلان در این خطه خاطرنشان ساخت: بحث محیط زیست و مسائل مربوط به این حوزه به مدیران استانی برنمی گردد، زیرا بسیاری از مدیران استانی مدیران عملیاتی هستند و آنچه مسلم است تصمیم گیری در این حوزه نیز از اختیارات محدود مدیران استانی خارج است.

استاندار خوزستان افزود: در جلسه ای که چندی پیش با حضور برخی مدیران استانی و در حوزه محیط زیست برگزار شد، از متولیان محیط زیست خوزستان خواسته شد پس از پیگیری و بررسی مشکلات زیست محیطی صنایع مختلف، موضوع مورد نظر و یا تصمیم برای جلوگیری از ادامه فعالیت این نوع واحدهای متخلف با وزرا و معاونان ایشان در میان گذاشته شود، زیرا عموماً مدیران استانی مدیرعاملانی هستند که تابع سیاست های هیات مدیره و یا مجمع در وزارتخانه ها هستند.

وی گفت: از این پس به طور جدی و بر اساس قانون با متخلفان محیط زیست برخورد خواهد شد و از ادامه فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست در استان خوزستان جلوگیری می شود.