کرباسچی: تنها شخصیتی که در مقام ریاست مجلس سینه سپر کرد و حزب تشکیل داد کروبی بود

خورنا: غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در اولین نشست هم‌اندیشی با وزیر کشور که صبح امروز شنبه در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به حضور ۱۱ آیه از احزاب در قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن، احزابی که گمراه بوده و یا به سمت گمراهی می‌روند مورد نقد قرار گرفته‌اند اظهار داشت.

وی افزود: احزاب می‌توانند بیمه‌ای برای مسائل اجرایی کشور فراهم آورند لذا در این صورت هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند.

کرباسچی ادامه داد: زمینه تفاهم در احزاب این است که هیچ‌یک خود را حق مطلق ندانیم. از این رو وزارت کشور در بعد سیاسی و امنیتی وظیفه دارد و باید به وظایف خود عمل کند. در بحث امنیت، دست دولت در سیاست باز است.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه وزارت کشور باید از حزبی کردن و دخالت در کانون‌های غیرمتشکل جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: این کار بزرگترین خدمت به جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و قطعا آن را پایدار خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دانشگاه‌ها در زمینه حل مسائل اقتصادی موثر عمل می‌کنند، باید به مباحث سیاسی نیز توجه داشته باشند.

کرباسچی خاطرنشان کرد: اگر احزاب بالاترین شخصیت‌های سیاسی کشور را در خود داشته باشند از شکست ترسی نخواهند داشت و از این رو تنها شخصیتی که در مقام ریاست مجلس سینه سپر کرد و حزب تشکیل داد، جناب آقای کروبی بود در حالی که بقیه شخصیت‌ها به نوعی به احزاب نظر دارند اما از آنها پشتیبانی نمی‌کنند.

به گزارش فارس، دبیرکل حزب کارگزاران در پایان متذکر شد: عدم حضور شخصیت‌های سیاسی در احزاب احتیاج به آسیب‌شناسی و بازنگری دارد و توجه به این نکته به شکست و پیروزی مسائل سیاسی منجر خواهد شد.