صَفَر اعدام نمی شود اگر ما بخواهیم/ کمک برای جمع آوری یک دیه

خورنا: جمعیت دانشجویی امام علی ۱۵ سال است به فعالیت­های خیریه می­پردازد و در سازمان ملل نیز شناخته شده است.

این جمعیت خیریه­ ی مردمی حالا تمام عزم خود را جزم کرده تا صَفَری را که در زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شده نجات دهد.طبق قوانین بین المللی زیر ۱۸ سال کودک محسوب می­شود و نباید مجازات مرگ برای او تعیین گردد.

اگر چه در ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی جدید برای صدور مجازات های سنگین جهت جرم افراد زیر ۱۸ سال محدودیت هایی ایجاد شده، اما هنوز این قانون به صورت کامل اجرایی نگشته و از سوی دیگر این ماده جهت لغو کامل صدور حکم اعدام برای فرد زیر ۱۸ سال، کافی به نظر نمی رسد.

در پرونده صفر، از آنجا که وقوع جرم و صدور حکم اعدام، پیش از ایجاد قانون یاد شده صورت گرفته، نباید به کسی جز خودمان امید ببندیم.

اگر ۱۳ هزار نفر، هر کدام ده هزار تومان کمک کنیم، صفر اعدام نمی­شود. هم اینک خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته و میانجیگری های بسیار، خانواده­ی محترم مرحوم رضایت داده اند در ازای دریافت ۱۹۰ میلیون تومان، از قصاص چشم بپوشند و تنها تا پایان دی ماه ۹۲ فرصت موجود است. تا به حال ۶۰ میلیون آن با کمک خیرین تأمین شده و  ۱۳۰ میلیون مانده بر عهده­ی ۱۳ هزار نفر انسانی است که نمی­توانند بی­تفاوت از کنار یک زندگی بگذرند.

شاید شبیه بعضی داستان­ها باشد اما هنوز آخر این داستان نوشته نشده و ما هستیم که پایان آن را می­نویسیم. پایانی که اگر از کنار این درخواست بی­تفاوت نگذریم به نجات یک جوان، یک خانواده، به نمردن امید یک مادر، به عوض شدن زندگی فقیرانه­ ی یک خانواده­ ی دیگر می­انجامد.

اگر بی­تفاوت بگذریم هم اتفاقی نخواهد افتاد، تنها  صندلی از زیر پای “صفر” قصه کشیده می­شود، طناب سفت دور گردن اش می­پیچد، کمی پاهایش تکان می­خورند، چهره­اش کبود می­شود و میان شیون و ضجه­ های پدر و مادر و خواهرش که ۸ سال است برای آزادی او خون دل می خورند، وقتی هنوز آفتاب نزده، پای چوبه­ ی دار می­میرد و ما انسان­های بی­تفاوت بدون آن­که بفهمیم صبح را مثل هر روز شروع می­کنیم و بدون توجه به مرگ یک زندگی، به زندگی خود ادامه می­دهیم.

صفر، در یک محله­ ی پر از جرم و معضل اجتماعی، در ۱۶ سالگی در دعوای بچگانه­ای ناخواسته و در یک لحظه تبدیل به قاتل می­­شود و خانواده­ای را داغدار جوانش می­­کند. پدر او کارگر جمع­ آوری ضایعات است، صفر نیز از ۱۲ سالگی مدرسه را ترک کرده و برای خانه کار می­کند. که البته حالا ۸ سال است تمام کار او انتظار مرگ و اعدام است.

در محله­ ی آن­ها، حمل چاقو امری عادی است و دعوا کردن بر سر ناموس، یعنی تمام آن­چه که آن­ها دارند، نوعی اثبات مردانگی است.

در یکی از همین دعواهای به اصطلاح ناموسی، نوجوانی به ضرب چاقو می­میرد و نوجوان دیگری ۸ سال است که روزی هزار بار در انتظار مرگ می­میرد و زنده می­شود. صَفَر تا به حال دوبار پای چوبه­ ی دار رفته ولی هر بار از خانواده­ی مقتول به صورت موقتی فرصت گرفته شده، تا شاید فرجی افتد. تا ما بتوانیم در نجات یک زندگی سهیم شویم.

برای اطلاعات بیشتر به سایت جمعیت امام علی مراجعه کنید، مشروح داستان صفر نیز در این لینک ذکر شده . هم­چنین ایونت و فراخوان فیس­بوکی آن که با استقبال­های گسترده­ای مواجه شده در این­جا قابل مشاهده است و گزارش­های مالی از کمک­های جمع­آوری شده نیز به طور مشروح در صفحه­­ای رسمی که جمعیت خیریه امام علی به این منظور ایجاد کرده است ارائه شده. شما نیز در صورتی که تمایل به کمک دارید می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان از قابل اعتماد بودن این ایمیل به لینک­های ذکر شده مراجعه کنید و کمک­های مالی خود را حتی در حد هزار تومان از طرق زیر واریز نمایید.

آدرس فراخوان فیس بوک:  https://www.facebook.com/ events/221838057998522

آدرس سایت اصلی جمعیت: http://www.sosapoverty. org

مشروح داستان صفر:

http://www.sosapoverty.org/Modules/CMS/News/News_Show.aspx?MItemID=hwdshwhGhwfg

تذکر: تمام تلاش ما این است که مبلغ مورد تقاضا فراهم گردد و صفر از اعدام نجات یابد. اما چنان چه مبلغ جمع آوری شده کمتر از میزان تعیین شده باشد، یا اگر مبلغی مازاد بر ۱۳۰ میلیون تومان فراهم گردد، این امکان فراهم است که مبلغ واریز شده به عزیزانی که تمایل داشته باشند، مسترد گردد. در غیر این صورت، این مبالغ صرف موارد مشابه به صفر خواهد گردید. یعنی صرف آزادسازی و حمایت پس از آزادی از کودکان و نوجوانانی خواهد شد که به علت شرایط بسیار نامساعد محیطی و خانوادگی مرتکب بزه شده اند. که این موارد در بخش اخبار سایت اطلاع رسانی خواهد گردید.

شماره حساب جمع آوری کمک ها برای آزادی «صفر»

شماره حساب جام بانک ملت: ۴۱ / ۶۹۷۴۰۵۸۶

شماره شبای حساب: Ir 59 0120 0200 0000 6974 0586 41

به نام «جمعیت دانشجویی امام علی (ع)

شماره کارت عابربانک ویژه همین حساب:

۷۰۸۸ ۸۱۷۶ ۳۳۷۹ ۶۱۰۴

شماره حساب جام بانک ملت

به نام «جمعیت دانشجویی امام علی (ع)

امکان واریز کمک ها از طریق وبسایت جمعیت امام علی از لینک زیر نیز فراهم است:

http://sosapoverty.org/ payment.aspx

توجه :لطفا در قسمت “در چه زمینه ای مصرف شود؟” بنویسید: « آزادی صفر از زندان»

شماره حساب بین المللی جمعیت برای دریافت کمک های بین المللی با همکاری نمایندگی جمعیت در استرالیا:

Bank Name: National Australia Bank

Account Name: Society of Students Against Poverty Limited

BSB: 082-286

Account number:13-123-1490

دوستانی که از این روش مبلغ کمک خود را اهدا می کنند، ضروری است که حتما میزان کمک و تصویر رسید واریز خود را به این آدرس ایمیل کنند تا بتوان کمک های واریز شده برای صفر را از دیگر مبالغ خیرین خارج از کشور (که برای سایر برنامه های جمعیت واریز نموده اند) تفکیک نمود.

imamalisociety@gmail.com

جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع)

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید: ۲۳۰۵۱۱۱۰ – ۰۲۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مجازات ببخشید این هزینه قراره برای یک قاتل جمع آوری شود ویک قاتل را به جامعه بازگرداند؟دوستان عزیز ممکن است نفر بعدی که قربانی این شخص در صورت ورودش به جامعه میشود یکی از عزیزان شمایی که پول آزادی اش را میدهی باشد.لطفا احساسی تصمیم نگیرید اجازه بدهید به مجازاتش برسد و بهتر است این هزینه برای بچه های دیگری که در این محیط نامناسب و چندین محیط نا مناسب موجود دیگر زندگی میکنند هزینه شود یقینا این روش بهتر است تا اینکه بخواهید یک قاتل را در جامعه آزادو به چرخش در آورد....با تشکر....
  • علی جوانی که در سن 16 سالگی چاقو حمل میکنه و خیلی راحت مرتکب قتل میشه همون بهتر به مجازاتش برسه. با زنده موندن یه همچین کسی چیزی درست نمیشه لاتی گری و اوباشی کردن که شاخ و دم نداره. هزینه ها رو برای بچه هایی کنید که تو مدارس بی بضاعت کشور با بخاری میسوزن.
  • محمد جعفری سلام - ممنون از حسن اقدام شماو تلاشهای طولانی برای نجات یک انسانی که در هنگام جرم بالغ نبوده و ناخواسته مرتکب قتل میشود . بنده مشارکت خواهم کرد ولی شما هم بایستی با استفاده از افراد توانمند در امور روانشناسی و قضائی با مراجعه به خانواده مقتول و قاضی دادگاه دیه را معقول تر کنید تا انتظار شمردن و خرج کردن پول دیه لحظات معنوی زندگی به لحظات مادی تبدیل نشود یعنی هم قاضی و هم خانواده در میزان دیه تجدید نظر نمایند.