روند احداث کشتارگاه صنعتی خرمشهر از سال ۸۱ متوقف شده است

خورنا: مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: متاسفانه روند احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان خرمشهر از سال ۸۱ تاکنون متوقف شده است و این توقف به معنای راکد ماندن سرمایه های ملی است.

مصطفی کنار کوهی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که از این بین ۷۰۰ مورد از آن ها از طریق گوشت قرمز قابل انتقال به انسان ها هستند.

وی افزود: در کل کشور ۶۳ کشتارگاه صنعتی وجود دارد اما متاسفانه به رغم تلاش و پیگیری های صورت گرفته ما در سطح استان هیچ کشتارگاه صنعتی نداریم.

کنار کوهی با بیان اینکه در حال حاضر چهار کشتارگاه صنعتی در استان در حال احداث است، اظهار کرد: کشتارگاه واقع در شهر اهواز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین کشتارگاه خرمشهر نیز تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: بر اساس یک شعار جهانی احداث یک کشتارگاه صنعتی برابر با تعطیلی یک بیمارستان است و نقشی که کشتارگاه صنعتی در خصوص سلامت انسان ها انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره بر اینکه اتفاقاتی که در کشتارگاه های سنتی در حال وقوع است بسیار نا امید کننده است، عنوان کرد: متاسفانه روند احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان خرمشهر از سال ۸۱ تاکنون متوقف شده است و این توقف به معنای راکد ماندن سرمایه های ملی است.

کنار کوهی تصریح کرد: با احداث هر کشتارگاه صنعتی پنج کشتارگاه سنتی تعطیل می شود و در صورتی که کشتارگاه صنعتی واقع در شهر اهواز راه اندازی شود ۴۵ درصد نیاز استان به گوشت قرمز را تامین خواهد کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: یکی دیگر از نگرانی های ما استفاده از چربی های غیر خوراکی در کشتارگاه های صنعتی است که علی رغم همه سخت گیریهای صورت گرفته با این کار انجام مشود و در صورتی که کشتارگاه صنعتی باشد این کار جلوگیری می شود.