محسن هاشمی: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر یکی از ظرفیت های منطقه است

خورنا: معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد درآمدهای دانشگاه‌های معتبر دنیا از فعالیت‌های دانش‌بنیان است، گفت: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان باشد.

محسن هاشمی شامگاه سه‌شنبه از دانشگاه آزاد واحدهای اهواز، آبادان، منطقه آزاد اروند، شادگان، بندر ماهشهر، امیدیه و بهبهان بازدید کرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید، در جمع مسئولان دانشگاه آزاد واحد ماهشهر گفت: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان باشد.

محسن هاشمی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد درآمدهای دانشگاه‌های معتبر دنیا از فعالیت‌های دانش‌بنیان است، افزود: دانشگاه‌های معتبر جهان دانش را تجاری‌سازی کرده و به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه استان خوزستان را دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی دانست و تصریح کرد: خوزستان با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت و ۱۲۰ هزار دانشجو ظرفیت‌های فراوانی را در خود جای داده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های منطقه برشمرد و بیان داشت: این مسئله ظرفیت بسیار خوبی را برای فعالیت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

هاشمی تصریح کرد: باید مذاکرات لازم با صنایع پتروشیمی صورت گرفته و قراردادهای تحقیقاتی بین دانشگاه و صنعت منعقد شود.

وی توسعه تحصیلات تکمیلی را نیز راه دیگری برای افزایش درآمدزایی دانشگاه آزاد دانست و افزود: دانشگاه‌های آزاد با توسعه تحصیلات تکمیلی می‌توانند تعداد دانشجویان این بخش را افزایش داده و اقدام به درآمدزایی بسیار خوبی کنند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد همچنین بر استفاده مناسب از املاک دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: املاک دانشگاه آزاد باید تبدیل به احسن شده و در صورت نیاز به فروش رسیده تا منبع درآمدی برای واحدهای دانشگاهی باشد.

محسن هاشمی از مهرماه سال جاری به سمت معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده است.