۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی کشتارگاه صنعتی اهواز

خورنا: مدیر کل دامپزشکی خوزستان از پیشرفت ۹۵ درصدی کشتارگاه صنعتی اهواز خبر داد.

مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که ۷۰ نوع آن از طریق مصرف گوشت به انسان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین اصول بهداشت هر جامعه تهیه گوشت سالم و بهداشتی است که کشتارگاه صنعتی نقش مهمی در این زمینه دارد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه ۶۳ کشتارگاه صنعتی در کشور وجود دارد عنوان کرد: متاسفانه خوزستان با توجه به اینکه رتبه پنجم کشتار دام را در کشور دارد از کشتارگاه صنعتی محروم است.

این مسئول به نقش کشتارگاه صنعتی در بهداشت جامعه اشاره کرد و گفت: در کشتارگاه سنتی از چربی‌های غیرخوراکی استفاده می‌شود و احتمال اینکه وارد سیستم غذایی مردم شود وجود دارد، اما با راه اندازی کشتارگاه صنعتی می‌توان از این چربی‌ها برای مصارف صنعتی استفاده کرد.

کنارکوهی خاطرنشان کرد: دام بعد از کشتار باید ۲۴ ساعت در نگهداری شود تا لاشه آماده معاینه باشد، اما در کشتارگاه سنتی امکان این کار وجود ندارد بنابراین لاشه گرم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشتار دام خوزستان در ۲۳ کشتارگاه سنتی انجام می‌شود تصریح کرد: با احداث یک کشتارگاه صنعتی، پنج کشتارگاه سنتی تعطیل خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان متذکر شد: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی شهر اهواز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه پروژه به تامین اعتبار نیاز دارد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: کشتارگاه صنعتی شهرستان خرمشهر با وجودی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما از سال ۸۱ به دلیل نبود اعتبارات، عملیات اجرایی آن متوقف شده است.