بیمارستان امام موسی کاظم ماهشهر در انتظار تجهیزات

خورنا: بیمارستان امام موسی‌کاظم(ع) ماهشهر با وجود افتتاح رسمی با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان در انتظار اقدامات تامین اجتماعی برای تجهیز است.

در دولت قبل بود که بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر با حضور رئیس جمهور و هیئت همراهش افتتاح رسمی شد. بیمارستانی که بیش از ۲۰ سال از تاریخ کلنگ‌زنی آن می‌گذشت…

این بیمارستان که از همان روز افتتاح مشخص بود قرار نیست به این راحتی‌ها بیمارستان شود همچنان فقط در حد اورژانس و پزشک عمومی فعالیت دارد.

البته بخش اورژانس این بیمارستان ۲۴ ساعته بوده و بخش کلینیک پزشک عمومی این بیمارستان از هشت صبح تا هشت شب فعال است اما خدمات محدود به بیماران ارائه می‌شود و در واقع ناتمام و نیمه‌کاره رها شده است.

به سراغ تنی چند از شهروندان و مسئولان رفته‌ایم و گلایه‌های آنان را در خصوص وضعیت این بیمارستان نیمه تکمیل می‌شنویم.

*بیمارستان ماهشهر متوقف مانده است

یکی از شهروندان ماهشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر را با چهار تا دیوار پوشانده‌اند و دیگر هیچ؛ بیمارستان نزدیک به دو سال است که متوقف مانده و هیچ اقدامی برای تکمیل آن انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ وضعیت پزشکی در مضیقه بوده و با کمبود پزشک متخصصی مواجه است افزود: به درمانگاه هم که مراجعه می‌کنیم پزشک ما را ویزیت می‌کند و می‌گوید عصر به مطب بیایید تا برای ادامه درمان اقدام شود و باز هم به ناچار هزینه‌های گزاف را متقبل می‌شویم.

این شهروند ماهشهری ادامه داد: تنها بیمارستانی که در حال حاضر به مردم این شهرستان خدمات می‌دهد بیمارستان حاج معرفی و یا شهدای سابق و اخیرا بیمارستان تامین اجتماعی است که همیشه با شلوغی و تراکم ازدحام در آنها مواجه هستیم و دلیل آن نیز کمبود امکانات درمانی و پزشکی شهرستان است.

*تزریق اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان امام موسی کاظم

مدیر درمان تأمین ‌اجتماعی استان خوزستان در مورد کمبود پرسنل به ویژه پزشک متخصص، پزشک عمومی و کادر پرستاری در بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر اظهار کرد: بیمارستان امام موسی کاظم (ع) تامین اجتماعی ماهشهر ۹۶ تختخوابی بوده و سازمان تامین اجتماعی برای تجهیزش ۳۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.

داریوش پناهی‌زاده اضافه کرد: این بیمارستان در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد و در شش ماهی که افتتاح شده است بیمارستان، تجهیزات کامل را در آنجا مستقر کردیم و هیچگونه کمبود تجهیزاتی نداریم.

وی عنوان کرد: ۲۲ پزشک برای کار خدمت رسانی به شهروندان در این بیمارستان جذب کردیم ۱۳ پزشک متخصص، ۹ پزشک عمومی و در حال حاضر بین ۹۰۰ تا یک‌هزار مراجعه کننده به آن بیمارستان داریم و ارائه خدمت می‌کنیم.

مدیر درمان تأمین ‌اجتماعی استان خوزستان در خصوص تخت‌های فعال این بیمارستان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست مجوزی که سازمان تامین اجتماعی از تهران برای ما مشخص کرده است در حد ۳۲ تخت بوده و تعداد ۱۴۰ نیرو مجوز جذب نیرو در آزمون استخدامی به ما دادند که این افراد را جذب کردیم.

پناهی‌زاده گفت: برای اینکه ما بتوانیم ظرفیت کامل بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم به تعداد بیشتری نیرو نیاز داریم.

*افزودن چند متخصص جدید به بیمارستان

وی تصریح کرد: از چند هفته پیش یک متخصص قلب در این بیمارستان کار خود را آغاز کرده است و چندین متخصص دیگر نیز به مجموعه متخصصان این بیمارستان اضافه خواهد شد.

مدیر درمان تأمین ‌اجتماعی استان خوزستان اضافه کرد: هم اکنون در بخش‌های زنان و زایمان، جراحی، اطفال و داخلی فعال شده است و بیمارستان نه با ظرفیت کامل اما با ظرفیت قابل قبولی هم اکنون در حال خدمت رسانی به شهروندان و بیماران است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی ارائه خدمت به این بیمارستان ابراز داشت: در حال حاضر مشکلی که داریم جذب پرسنل کادر پرستاری بوده و دیگر تجهیزات و بخش‌ها بیمارستان آماده است.

پناهی‌زاده تصریح کرد: طی جلسه اخیری که با مسئولان سازمان تامین اجتماعی در تهران داشتیم با فعال شدن ۸۰ تخت بیمارستانی موافقت کردند و برای جذب نیرو نیز هیئت مدیره سازمان به زودی ابلاغیه می‌شود و که آنها را محقق خواهیم کرد.

وی اضافه می کند: با فعال شدن ۸۰ تخت بیمارستانی مطمئنا حجم مراجعات به این بیمارستان تا حدودی کاسته می شود.

مدیر درمان تأمین ‌اجتماعی استان خوزستان افزود: اما تا همین الان هم کاری که انجام شده است کم نیست و فعال سازی کامل بیمارستان به طور طبیعی زمان معمولی را می‌طلبد و ما به طور مستمر پیگیر این امر هستیم تا بتوانیم از ظرفیت کامل بیمارستان بهره برداری کنیم.

وی عنوان کرد: کمبود پزشک متخصص را جبران کرده‌ایم و ما یک تغییراتی در کادر پزشک عمومی داده‌ایم و با جذب ۱۲۰ پرستار، ماما و کادر درمانی و دو آمبولانس بخش‌های ویژه و تجهیزات را راه‌اندازی و افتتاح می‌کنیم.

پناهی‌زاده در پایان اظهار کرد: با توجه به جذب پرسنل مورد نیاز بیمارستان و انجام مراحل اداری امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم همه ظرفیت بیمارستان را داشته باشیم.

*بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر

با توجه به اهمیت این موضوع سرپرست فرمانداری ماهشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات پیش روی خدمت رسانی به شهروندان و بیماران در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) ماهشهر بازدیدی با حضور مسئولان استانی اخیرا از بخش‌های مختلف این بیمارستان صورت گرفته است.

سیدجعفر طباطبایی عنوان کرد: همه تلاش ما و مسئولان استانی نیز بر این است که هر چه سریع‌تر این پروژه تکمیل شود و به طور کامل راه‌اندازی گردد تا شهروندان مجبور نباشند برای درمان هزینه‌های گزاف تردد را در جاده‌ها برای مراجعه به دیگر بیمارستان‌ها تقبل کنند.

امید است با توجه به هزینه‌های بالای درمان، تزریق اعتبارات و کادر درمانی به بیمارستان‌های تامین اجتماعی و طرف قرارداد با بیمه‌ها هرچه مطلوب‌تر صورت گیرد تا مردم با سهولت بتوانند نسبت به درمان خود و یا بیمارانشان بپردازند.