امام جمعه بندر ماهشهر: بصیرت ملت ضامن تداوم انقلاب است

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: بصیرت ملت ضامن تداوم انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان به حماسه تاریخی ۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: ۹ دی حماسه‌ای است که ملت ایران برای کور کردن چشم فتنه خلق کرد.

وی افزود: در این روز شاهد یک نمایش بصیرت به تمام معنا و میثاق امت با ولایت بودیم که تمام ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، یادآور شد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، دست اراده الهی در حماسه ۹ دی به خوبی دیده شد و همه را کنار هم جمع کرد و همچون طوفانی توفنده بساط فتنه را برچید.

غبیشاوی با بیان اینکه بصیرت ملت ضامن تداوم نهضت اسلامی ایران است، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز آنچه کشور را از تلاطم طوفان‌های پی در پی و ترفندها و توطئه‌های دشمنان نجات داده بصیرت ملت همیشه در صحنه بوده است.

وی اذعان داشت: این بصیرت مرهون روشنگری‌های امام راحل (ره) و همچنین منویات و ارشادات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بوده است.

خطیب جمعه ماهشهر با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان از از راهی که بتوانند وارد شده و تلاش می‌کنند شبهه ایجاد کرده و به انقلاب و اسلام ضربه بزنند.

غبیشاوی، با تأکید بر اینکه کلام مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، گفت: گاهی اوقات برخی عوام قدرت تحلیل مسائل را ندارند که در اینجا به مراجعه به کلام رهبری که مسائل را خوب حلاجی کرده و اشراف کاملی بر تمام قضایا دارند فصل‌الخطاب است.

وی در ادامه به اقدامات خزنده برخی شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که به اسم اهل بیت با صرف هزینه‌های کلان از امریکا و انگلیس برنامه پخش می‌کنند و خود را دلسوز اهل بیت نشان می‌دهد، زهر خود را لابلای این برنامه‌ها تزریق می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: انسان با بصیرت خود به خوبی تشخیص می‌دهد که حق کدام و باطل کدام است و فریب اینگونه برنامه‌های دقیق و طراحی شده دشمنان را نمی‌خورد.

غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ماهشهر به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) اشاره کرد و این مناسبت‌ها را تسلیت گفت و افزود: در روزهای پایانی ماه مصفرالمظفر باید عزاداری‌هایی در خور شأن این بزرگواران برگزار شود.

وی همچنین به هفته وقف اشاره کرد و گفت: نقش و اهمیت وقف در دین مبین اسلام بر هیچکس پوشیده نیست.

خطیب جمعه ماهشهر خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به سبقت گرفتن در کارهای نیک و خیر تشویق می‌کند و  بدون شک سنت حسنه وقف مهم‌ترین و ماندگارترین انفاق و کارهای نیک است.

غبیشاوی بیان داشت: وقف حقیقتی است که اگر به آن توجه دقیق شود و تبلیغ درست صورت گیرد تا در جامعه بسط و گسترش پیدا کند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی در ادامه به فعالیت مجدد برخی شرکت‌های هرمی اشاره کرد و تصریح کرد: شرکت‌های هرمی هر از چند گاهی با شکل و لعابی جدید آغاز به فعالیت می‌کنند و برخی جوان‌های خام در دام اینگونه شرکت‌ها می‌افتند.

امام جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: افرادی که به دام چنین شرکت‌هایی می‌افتند دار و ندار خود را از دست داده و زندگی آنها به باد فنا می‌رود.

غبیشاوی تأکید کرد: انسان مؤمن باید در همه عرصه‌ها و موضوعات زیرک باشد و فریب ترفندها و دروغ‌های رنگین را نخورد.

وی در پایان به انتقاد شدید هفته پیش خود از برگزاری جشن ویژه معلولان که به صورت مختلط و منافی شرع مقدس اسلام برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر هیچ نقشی در برگزاری این جشن نداشت که به همین جهت عرایض هفته پیش خود را تصحیح می‌کنم.