آقای لاریجانی؛ شما را قسم می‌دهیم آبادان را فراموش نکنید

خورنا: مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی در آبادان با حواشی‌ از جمله گلایه‌های مردم تا چانه زدن برای زمان سخنرانی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیین نکوداشت پنجمین سالگرد ارتحال پیر مقاومت حضرت‌آیت‌الله جمی امروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجلس به عنوان سخنران ویژه نیز حضور داشت و علاوه بر وی تعدادی از نمایندگان شهرهای مختلف استان خوزستان در این مراسم حضور داشتند.

همچنین حضرت آیت‌الله موسوی جزایری و آیت‌الله سید علی شفیعی نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان نیز در این مراسم حضور داشتند.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به همراه جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز از دیگر مهمانان ویژه آیین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی بودند.

مراسم امروز با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس گروه همخوانی مصباح الهدی سروده‌ای را در ذکر اهل بیت اجرا کردند.

سپس پدر یکی از شهدای دفاع مقدس شعر خود را در وصف آیت‌الله جمی قرائت کرد و پس از آن نیز به ذکر  اشعاری در مدح پیر اسوه مقاومت آبادان حضرت آیت‌الله جمی پرداخته شد.

حسین کشتکار نیز که از بوشهر خود را به این مراسم رسانده بود نیز لحظاتی در ذکر مصیبت عاشورا به اجرای برنامه پرداخت.

پس از آن پیام مقام معظم رهبری درپی در گذشت آیت‌الله جمی که در دهم دیماه ۱۳۸۷ صادر شده بود نمایش داده شد.

سپس نوبت به امام جمعه آبادان رسید تا برای خوش‌آمدگویی به مهمانان به روی سن بیاید.

نکته جالب توجه آن بود که مجری برنامه از امام جمعه آبادان خواست در حد سه تا چهار دقیقه به سخنرانی بپردازد اما امام جمعه آبادان همان بدو آغاز سخنرانی خود اعلام کرد قائل به زمان تعیین شده نیست و می‌خواهد مشکلات مردم آبادان را به گوش رئیس مجلس برساند.

پس از سخنرانی امام جمعه نوبت به رئیس مجلس شورای اسلامی رسید تا به عنوان سخنران ویژه به بیان سخنان خود بپردازد.

در همین حین بود که یکی از شهروندان آبادانی خطاب به رئیس مجلس گفت آقای لاریجانی شما را قسم می‌دهم از اینجا که رفتید آبادان را فراموش نکنید. آبادان شهری فراموش شده است که رئیس مجلس در پاسخ گفت: ما به فکر همه جا هستیم.

سپس فرد دیگری از میان جمعیت برخواست و به بیان مشکلات کشاورزی آبادان پرداخت که رئیس مجلس از وی خواست درخواست‌های خود را به شکل مکتوب ارائه کند.

رئیس مجلس نیز پس از سخنرانی خود را آغاز و حدود ۴۵ دقیقه‌ای به بیان دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف پرداخت.

پس از سخنرانی رئیس مجلس و هنگام خروج وی از مراسم بازهم تعدادی از شهروندان آبادانی با بیان مشکلات شهر خواستار توجه بیشتر به آبادان شدند.

پس از پایان مراسم نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد و با صرف ناهار آیین پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی در آبادان به پایان رسید.