مسئولان ماهشهری از کارهای پژوهشی کاربردی حمایت نمی‌کنند

خورنا: یک نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: متأسفانه مسئولان ماهشهری از اقدامات پژوهش محور کاربردی حمایت نمی‌کنند.

مسعود گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: یکی از کارهای اساسی در سیاست‌گذاری اجتماعی توجه به مقوله نیازسنجی است.

وی افزود: که باید این توجه براساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌های موجود در هر منطقه صورت بگیرد و این تنها در سایه برقراری سیستم پژوهش‌های بنیادین و پیوسته امکان‌پذیر است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به عبارت دیگر تا زمانی که از طریق پژوهش‌های اجتماعی نیازها، آسیب‌ها و چالش‌ها نمایان نشوند هیچگونه سیاستگذاری اجتماعی نمی‌تواند در جامعه اثربخش واقع شود.

گنجی تصریح کرد: متأسفانه با توجه به موقعیت بسیار استراتژیک شهرستان بندر ماهشهر از نظر اقتصادی و نیز از نظر اجتماعی مسئولان این شهرستان حمایت‌های لازم را در این ارتباط به عمل نمی‌آورند.

وی اذعان داشت: به طور مثال با توجه به پدیده بسیار اثرگذار استقرار صنعت که با ورود خود تغییرات اجتماعی گسترده‌ای را به همراه داشته است، پس از چندین سال نیاز به پروژه‌های پژوهش‌محور به خوبی احساس می‌شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی یادآور شد: باید با انجام این پروژه‌های پژوهش‌محور بتوان ارزیابی کرد که چنین صنعت پر هزینه‌ای تا چه اندازه در کیفیت زندگی ساکنان مؤثر بوده و در قبال منافع اقتصادی که به منطقه وارد کرده چه آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی و محیطی را به دنبال داشته است.

گنجی افزود: امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع در اثربخشی سیاست‌گذاری اجتماعی از سوی مسئولان به رویکرد انجام پژوهش‌های اجتماعی پیش از هر تصمیم‌گیری کلان در شهرستان بیش از گذشته توجه شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس دستت درد نكنه شما اگه كار پژوهشي داري اراىه بده چشم ميگيم استفاده كنند فقط لطف كنيد از جايي كپي نكرده باشيد!!!