برگزاری جلسه ستاد ساماندهی شئونات اسلامی در بندرماهشهر

خورنا: مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر از برگزاری جلسه ستاد ساماندهی شئونات اسلامی در مناسبت‌های مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا از ماهشهر، مجید نقدی زاده مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر از برگزاری جلسه ستادی ساماندهی شئونات اسلامی در مناسبت‌های مذهبی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، تشکل های دینی، مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی و بانوان فرهیخته این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام سید علی رضوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر ضمن تقدیر و تشکر از کلیه ادارات، نهادها، هیئات مذهبی، مراکز و موسسات قرآنی برای همکاری‌های لازم و انجام شده که بار دیگر در برپایی هر چه با شکوهتر مراسم های محرم الحرام ۱۴۳۵ هـ.ق افتخار آفریدند، از مسئولین فرهنگی درخواست کرد که قبل و بعد از مناسبت های مذهبی، نشست های تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند.

رضوی با اشاره به وظایف دستگاههای فرهنگی در رابطه با خرافه زدایی از ساحت مقدس دین تصریح کرد: برگزاری باشکوه مراسم های دینی و مذهبی باعث تقویت ایمان و عقیده مردم می‌شود.

این مسئول فرهنگی در ادامه سخنان خود به حماسه نهم دیماه اشاره و تصریح کرد: این بصیرت عاشورایی بود که فتنه سال ۸۸ را خنثی کرد و این حماسه قبل از آنکه یک تجمع مردمی و صرف حضور باشد، یک حماسه عظیم شناخت معارف حسینی و ولایی بود.

در پایان این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود در رابطه با وعظ و سخنرانی در مراسم مذهبی، نحوه عزاداری، مداحان اهل‌بیت(ع) و استفاده از اشعار مناسب، احیاء شیوه‌های سنتی عزاداری و نحوه آسیب زدایی از ساحت مقدس دین پرداختند.

گفتنی است، این جلسه ۲۷ آذر ۹۲ در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.