تخصیص دستگاه زباله‌سوز به اهواز/ تجارب مدیریتی در اختیار اهواز قرار می‌گیرد

خورنا: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سال آینده یک دستگاه زباله‌سوز با همکاری سازمان شهرداری‌ها در اختیار اهواز قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور صبح امروز با حضور هیئت همراه و جمعی از مسئولان از سایت پسماند و دفع زباله اهواز بازدید کرد.

هوشنگ خندان دل در این بازدید اظهار کرد: تمام زباله‌های استفاده شده توسط شهروندان اهوازی که چیزی حدود ۸۰۰ تن است در این محل تفکیک و بازیافت می‌شود.

وی ادامه داد: سایت پسماند شهرداری اهواز در آغاز فرآیند تفکیک و دفن بهداشتی زباله قرار دارد و بهتر است از تجارب شهرهایی که در این زمینه سابقه بیشتری دارند استفاده کند تا در سال‌های آینده با فراهم کردن زمینه مناسب با سرعت بیشتری به تفکیک زباله و تولید کود بپردازند.

خندان دل اظهار کرد: در سال آینده یک دستگاه زباله سوز با همکاری سازمان شهرداری‌ها در اختیار اهواز قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: کمک دیگری که می‌توانیم به اهواز داشته باشیم این است که تجارب مدیریتی را در اختیار اهواز قرار خواهیم داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین عنوان کرد: شما در آغاز کار قرار دارید و زمانی که این سایت تکمیل شود به محیطی سبز و مرفه‌تر تبدیل می‌شود و اینکه سرمایه گذاری تکمیلی توسط بخش خصوصی اجازه نمی‌دهد زباله‌ای باقی بماند و زمینه تبدیل و بازیافت آن را فراهم خواهد آورد.