شبکه بهداشت به تنهایی قادر به تامین سلامت شادگان نیست

خورنا: معاون فرماندار شادگان گفت: شبکه بهداشت به تنهایی قادر به تامین سلامت شادگان نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، نعمت‌الله آلبوغبیش ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شادگان که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت و ضرورت تشکیل جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی بصورت ماهیانه و اجرای به‌موقع مصوبات توسط اعضاء شورا ضروری است.

وی افزود: شورای سلامت و امنیت غذایی به‌منظور حفظ و ارتقای عادلانه سلامت و فراهم کردن شرایط دسترسی و برخورداری آحاد جامعه از سبد غذایی سالم و بهبود کیفیت و شیوه زندگی کلیه مردم تشکیل می‌شود.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به طرح عدالت در سلامت و بیان ضرورت و اهمیت اجرای این طرح ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین بهداشت و سلامت به‌شکل مطلوب نخواهد بود مگر اینکه همکاری همه مسئولان و یکایک مردم جامعه را داشته باشد.

آلبوغبیش تصریح‌کرد: علاوه بر این از امام جمعه شهرستان نیز می‌خواهیم زمینه همکاری خطبا و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان از طریق فرهنگ‌سازی در مجالس به‌منظور بالا بردن سطح عمومی بهداشت و ارتقای سلامت جامعه بویژه در اماکن عمومی مانند مدارس و مساجد را فراهم کند.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به وضعیت نابسامان فاضلاب شهری و تاثیر آن بر بهداشت و سلامت جامعه و وضعیت نامطلوب دست فروشان بازار شادگان و ضرورت ساماندهی آنها تصریح‌کرد: لازم است مطالعاتی در زمینه بهداشت و سلامت شهرستان و شناسایی نقاط قوت و ارائه راهکارهای اجرایی توسط اعضاء انجام شود.

با توجه به درخواست و تاکید امام جمعه شادگان مبنی بر حضور ناظر ذبح شرعی، اداره دامپزشکی و شهرداری شادگان مکلف شدند نسبت به رفع نواقص کشتارگاه و دعوت از ناظر ذبح شرعی اقدام کنند.