در تعارضات بین مردم و حکومت ها، روحانیت همیشه با مردم بوده است

خورنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی امشب در جمع طلاب ؛ روحانیون ؛ علما و فضلای استان کرمان ؛ با توجه به سوابق روحانیت در تاریخ ایران ؛ گفت:در تعارضات بین مردم و حکومت ها ؛ روحانیت همیشه با مردم بوده و بیوت علما پناهگاه مظلومان محسوب می شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتماد مردم به روحانیت را سرمایه ارزشمندی برای تعمیق اعتقادات دینی سطوح مختلف جامعه دانست و گفت:هر کس دانسته یا ندانسته ارزش این قشر مورد احترام مردم را مخدوش کند؛مرتکب گناه نابخشودنی می شود.

ایشان با اشاره به یک اتفاق تاریخی در زمان حضرت یوسف که کسی با ادعای دروغین مردم را منحرف کرد و پس از مدتی پشیمان شد ؛ گفت:خداوند به حضرت موسی فرمودند که برای قبولی توبه باید همه کسانی را که منحرف کرده؛ آگاه نماید.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از اتفاقات تاریخی دهه اخیر در جمهوری اسلامی ایران؛ گفت:متاسفانه بعضی از بزرگان روحانیت در حمایت از یک جریان ناشناخته؛طریق تقدیس پیمودند و بالطبع تمام عملکرد منفی آن جریان به حساب روحانیت و حوزه علمیه نوشته شد.

ایشان با اشاره به جایگاه همیشگی روحانیت در جامعه اسلامی ؛ گفت:مردم ایران پس از تخریب ها و توهین ها علیه روحانیت؛ در انتخابات اخیر از میان شخصیت های موجه و مورد تایید نظام؛ به تنها نامزد روحانی رای دادند که نشان می دهد جامعه دینی ؛حساب روحانیت اصیل را از مدعیان جدا می داند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ در بخش دیگری از سخنان خویش به نعمت های خداوندی در سرزمین ایران اشاره کرد و گفت:خداوند در کنار عنایت منابع غنی و جغرافیای راهبردی؛ عشق به اسلام و مکتب اهل بیت را نیز در دل مردم جاودان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛آسمان و زمین و دریای ایران را چهار راه ارتباطی جهان برای عبور هواپیماها؛ خطوط انرژی و ارتباطی(فیبر نوری) و کشتی ها دانست و گفت:برای بهره برداری درست از این امتیازات ؛ باید اصول ورود به معاملات جهانی را در ادبیات و رفتار دیپلماتیک رعایت کنیم.

ایشان افزود: اگرچه درچند سال اخیر با حرف های نسنجیده و رفتارهای شعاری ؛ دیگران را علیه خویش تحریک کردیم ؛ ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید؛ شرایط تغییر کرد و دنیا خواهان تجدید روابط با ایران است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ تدبیر در تصمیمات سیاسی و اقتصادی را شرط اول مسئولیت پذیری برای ایران اسلامی دانست و گفت:اگر ظرفیت های بالقوه کشور را به فعلیت می رساندیم؛ دنیا خود را مسئول حفط امنیت ایران می دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش؛ حضور روحانیون کرمانی در تاریخ ایران ؛ حوزه های علمیه کشور و شهرهای مختلف استان را بسیار برجسته دانست و گفت:نمونه این قشر ؛ آیت الله جعفری هستند که همچنان در صراط مستقیم انقلاب و بدون گرایش های سیاسی منشا خدمت است.

ایشان افزود:امیدوارم علما ومسئولان استان با عقلانیت برای توسعه متوازن استان کرمان تصمیم گیری و عمل کنند که دوران تصویب صدها طرح در یک جلسه دو ساعته گذشته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛غارت بیت المال؛ مخصوصاً قشر زحمت کش کارگر در سازمان تامین اجتماعی را کاری بسیار زشت و به دور از فرهنگ مدیریتی دانست و گفت:هیچ توجیهی پذیرفته نیست که از حقوق بازنشستگان مظلوم ؛ به دلایل مختلف حاتم بخشی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛انتشار تدریجی بعضی از اسناد مربوط به فساد اداری در دولت گذشته و اعتراف یکی از مسئولین برای پرداخت کارت هدیه به مسولین قوای مختلف را تاسف بار و به دور از شان نظام اسلامی دانست و گفت:خدا را شکر که مردم هوشیار ایران اشتباهات و گناهان افراد مدعی را به حساب دین و مذهب و نظام نمی گذارند.

در آغاز این دیدارآیت الله سید یحیی جعفری؛ نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان و مهندس علیرضا رزم حسینی؛ استاندار؛با خیرمقدم به آیت الله هاشمی رفسنجانی و ارائه گزارشی از اوضاع فرهنگی و سیاسی استان؛ به بیان برنامه های آینده استان برای تعمیق وحدت ؛ دوری از جناح بازی و توسعه پایدار پرداختند.

حجت الاسلام رستگاری نیز در این دیدار با اشاره با ایام اربعین که در پیش است؛ به اهمیت صبرو تحمل نا مهربانی های بزرگان و علما در راه اعتلای اسلام پرداخت و گفت:بر اساس احسن القصص قرآن کریم؛ حضرت یوسف مصداق کامل بی مهری برادران و صبر و گذشت است که پاداش آن صبر عزیز شدن در جامعه بود.