ایران جزو کشورهای حادثه خیز جهان محسوب می شود

خورنا: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران جزو کشورهای حادثه خیز جهان و آسیا محسوب می شود.

ˈمحمود مظفرˈ روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان اصفهان در شهرستان مبارکه افزود: نیاز است برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی در آمادگی کامل باشیم.

به گزارش ایرنا، وی در ادامه با اشاره به وظایف امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: امداد و نجات یکی از رسالتها و وظایف مهم این جمعیت است که در کنار آن در حوزه های مختلفی همچون درمان و بهداشت، توانبخشی جوانان و داوطلبان نیز فعالیت می کند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه اساس کار در این جمعیت داوطلبانه است افزود: کار در هلال احمر بدون مشارکت مردم معنا و مفهومی ندارد.

مراسم کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات بین شهری با حضور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشداران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در این شهرستان برگزار شد.

این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال از طریق مشارکتهای مردمی و کمک مسوولان شهرستانی و پیگیری نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و همچنین مساعدت بنیاد مسکن و مجتمع فولاد مبارکه به بهره برداری خواهند رسید.

ساختمان پایگاههای امداد و نجات بین شهری سه راهی مبارکه جنب پلیس راه اصفهان – شهرضا با مساحت پنج هزار مترمربع، ساختمان پایگاه امداد و نجات محور زودان – فلاورجان با مساحت دو هزار مترمربع، ساختمان پایگاه امداد و نجات محور طالخونچه به بروجن با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع، ساختمان پایگاه امداد و نجات محور فولاد مبارکه با مساحت هزار مترمربع و ساختمان پایگاه امداد و نجات محور دیزیچه به سیمان سپاهان با مساحت هزار مترمربع پروژه هایی بودند که امروز با حضور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر کلنگ زنی شدند.

مرکز شهرستان ۱۴۲ هزار نفری مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.