تقویت صنایع‌دستی معضل بیکاری شادگان را کاهش می‌دهد

خورنا: فرماندار شادگان گفت: با احیای صنایع‌دستی می‌توان معضل بیکاری در این شهرستان را کاهش داد.

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: کشاورزی همواره مهمترین منبع درآمدی شهرستان شادگان بوده و صیادی و صنایع دستی نیز در این منطقه از رونق خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شادگان یکی از مناطقی‌ست که در زمینه کشاورزی به‌عنوان قطب مهم و بااهمیتی محسوب می‌شود، بر ضرورت توسعه زیر ساخت‌های این شهرستان تأکید کرد.

فرماندار شادگان بر ضرورت توسعه زیر ساخت‌های شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: شادگان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: با احیای صنایع دستی می‌توان معضل بیکاری در شادگان را کاهش داد و از ورود صنایع تزئینی خارجی به کشور جلوگیری کرد.

سنواتی ادامه داد: نقش صنایع دستی در توسعه کشور را می‌توان در ارتقای سطح اشتغال با هزینه‌های بسیار کم، ازدیاد درآمد سرانه ملی، جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت توریسم، ارزآوری به واسطه فروش آن و تاثیر در توسعه کالای غیرنفتی خلاصه کرد.

وی ادامه داد: همچنین صنایع دستی به دلیل بار فرهنگی قوی می‌تواند به عنوان سفیر فرهنگی کشور عمل کند.

فرماندار شادگان با بیان اینکه شادگان داراى صنایع دستى متنوع است، یادآور شد: صنایع دستی از نظر ماهیت یکی از انواع فعالیت‌های اقتصادی است که منجر به تولید کالاهای جدیدی می‌شود و این شهرستان در این زمینه نیازمند توجه جدی‌تری از سوی مسئولان امر است.