گزارشی از فعالیت های صنعت و معدن ماهشهر/ دعوت به همکاری از کسانی که طرح های اقتصادی دارند

خورنا – اشاره: حسین عیسی زاده متولد سال ۱۳۵۳ دارای تحصلات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی است. وی از سال ۱۳۹۰ به مدیریت اداره صنعت معدن و تجارت بندر ماهشهر منصوب گردید. عیسی زاده سابقه ۱۴ سال فعالیت در حوزه صنعت معدن و بازرگانی را دارد.

DSC_2304

حسین عیسی زاده در گفتگو با خورنا در خصوص برخی عملکردهای شاخص این اداره طی مدت مدیریت خود اظهاراتی بیان داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرماهشهر بیان داشت: از بدو ادغام دو وزارت خانه صنایع و معادن و بازرگانی و تشکیل وزارت وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای خدمت رسانی به شهروندان حرکت به سوی محرومیت زدایی و رونق بخشیدن بیشتر به صنعت و ایجاد فرصت های شغلی همچنین در راستای حرکت در چاچوب فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری و لبیک به آرمانهای ایشان با توجه به تسمیه سال ۹۲ با شعار ((حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی)) تلاش های جدی در حوضه صنعت و تجارت انجام دادیم.

وی بیان داشت: شناسایی واحد های صنعتی کوچک و بزرگ در منطقه و انجام مکاتبه با انها جهت اخذ و جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز سازمان و وزارت، برگزاری چندین جلسه در واحدهای صنعتی و ارشاد مسولین آنها همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف و مشکلاتشان از جمله برنامه های این اداره بود.

عیسی زاده اظهار داشت: هماهنگی با فرماندار محترم شهرستان و برگزاری چند جلسه با حظور ایشان به منظور رفع مشکلات و انعکاس مشکلات فراوری صنایع به سازمان و فرمانداری و تلاش جهت رفع آنها نیز جزو عملکرد این اداره به شمار میرود.

این کارشناس برجسته بازرگانی خاطرنشان کرد: انجام بازرسیهای ویژه از صنایع در شرف تاسیس جهت مشخص شدن درصد پیشرفت فیزیکی و انجام بازرسی های ویژه تایید سوخت صنایع فعال و همچنین اسقرار بازرسی در بعضی از شرکت های پتروشیمی جهت قانونمند نمودن عرضه محصولات تولیدی آنها از فعالیت های جدی موثر این اداره بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: اخذ تقاضای جدید جهت راه اندازی طرح های کوچک و بزرگ در راستای توسعه اشتغال پایدار و کارآفرینی و انجام پروسه معرفی به سازمان و دیگر نهاد های مرتبط و پیگیری طرح های مصوب استانی و ملی و کمک به تخصیص تسهیلات بانکی و زمین به فعالان بخش صنعت از زمره فعالیت های این اداره در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه بوده است.

عیسی زاده بیان کرد: حضور مستمر و موثر در جلسات شورای کشاورزی شهرستان، ارایه گزارش های مرتبط به فرمانداری و سازمان در خصوص طرح های توسعه کشاورزی، ارایه مشاوره های لازم به متقاضیان طرح های تکراری و ناموفق جهت جلوگیری از عدم توفیق نیز از جمله عملکردهای قابل ذکر و موفق این اداره بوده است.

وی همچنین ادامه داد: در سال ۹۱ با انجام مکاتباط و پیگیری های لازم با سازمان محترم صنعت معدن و تجارت تعدادی طرح در قالب طرح توسعه کشاورزی تصویب و به مرحله اخذ تسهیلات بانکی و احداث تاسیسات رسیدند.

دبیر شورای تنظیم بازار شهرستان ماهشهر در خصوص این طرح ها خاطرنشان کرد: طرح تولید ادوات کشاورزی که به مرحله تصویب ۱۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی رسید، طرح توسعه شرکت پر طاووس (گوشت وعده)، خرید خودرو یخچال دار که مبلغ ۳ هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی تخصیص یافت، طرح توسعه خوراک دام و طیور که به مرحله تصویب ۱۰ میلیارد ریال رسید، طرح احدات سردخانه ۵۰۰ تنی که به مرحله تصویب بانکی ۱۲ هزار میلیارد ریالی رسید و در مرحله نصب سوله می باشد، طرح توسعه و راه اندازی کار خانه روغن کشی ماهیدشت واقع در شهرک صنعتی بندر امام که در حال اجرا است، طرح تولید خوراک دام و طیور نیز که در شهرک صنعتی بندر امام در حال اجرا است و طرح احدات سرد خانه ۵۰۰ تنی در بندر امام خمینی که در مرحله مکاتبه با صنعت معدن و تجارت استان خوزستان می باشد.

وی در خصوص این طرح ها ادامه داد: طرح احداث سیلو و طرح افزایش تولید کارخانه آرد که به مرحله تخصیص ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی رسید، همچنین چندین طرح کوچک نظیر تولیدات قطعات بتنی تولید شوینده و پاک کننده ها و تولید موزاییک و غیره تا کنون به اداره رسیده و این داره نیز مراتب را به صنعت معدن و تجارت استان خوزستان منعکس نموده، انجام بازرسی از طرح های ملی نظیر احداث پتروشیمی تخت جمشید، شیمی تکس آریا و پتروشیمی ارگ که پیشرفت های فیزیکی طرح ها به درصد های مختلف رسیده یا به پایان رسیده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماهشهر اظهار داشت: این اداره همکاری لازم را با متقاضیان مشاغل و صنایع کوچک خانگی نظیر طرح خشک کردن و بسته بندی سبزیجات داشته و درخواستها و پیگیری ها را به اداره صنعت معدن و تجارت استان خوزستان و فرمانداری، جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط ارجاع داده است.

وی همچنین بیان کرد: تعدادی از متقاضیان با سهم اورده خود مشغول احداث واحد صنعتی هستند که این اداره نظر به دیگر درخواست های آنها نظیر اعطای زمین در شهرک صنعتی معرفی و پیگیری لازم را داشته است.

عیسی زاده در خصوص این طرح ها نیز اظهارداشت: احداث واحد تابلو برق  تقاضای افزایش ۶ هکتار زمین جهت طرح توسعه کارخانه تولید خوراک دام و طیور واقع در شهرک صنعتی بندر امام که این اداره همکاری لازم را به عمل آورد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماهشهر گفت: این اداره نه تنها در خصوص رسیدگی به طرح های تقاضا شده فعال است بلکه گام های نیز در زمینه رفع مشکلات تولید، رفع مشکل مواد اولیه و حتی رایزنی یا شرکتهای منطقه جهت خرید محصولات تولیدی در شهرک های صنعتی داشته و به همین منظور تا کنون چندین جلسه کمیسیون نظارت خود را در واحد های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی با حضور فرماندار محترم شهرستان ماهشهر و حبیب آقاجری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مهندس نظری ریاست محترم سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان و محمد زیار مدیر محترم شرکت صنایع تکمیلی شرکت پتروشیمی و دیگر مسولین شرکت های پتروشیمی و شورای شهر داشته است.

حسین عیسی زاده در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه افراد حقیقی و حقوقی دعوت میشود تا طرحهای صنعتی و بازرگانی خود را به این آورده تا جهت پیگیری و همکاری و به سرانجام رساندن طرح ها همکاری لازم به عمل آید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهری درود بر شما این روندی که جناب اقای عیسی زاده در پیش گرفتند اگر با همکاری ادارات تابعه روبرو بشه قطعا وضعیت شهرک صنعتی رو دگرگون میکنه با ارزوی موفقیت برای ایشان
  • ای ایران یعنی حالا ما اگه طرح داشته باشیم بازرگانی استقبال میکنه؟
  • معشوری من به شخصه از نزدیک با فعالیت های این اداره و با مدیر خوبش در ارتباط بودم چند بار. واقعا کار راه انداز هستن و از سرمایه گذار حمایت میکنن و به فکر اقتصاد و اشتغال زایی منطقه هستن
  • ناشناس اینا اول یه فکری باید برای وضعیت اتحادیه ها کن البته بعضی هاشون خوب بوده
  • اهل خوزستان با عرض معذرت آقای آلبوغبیش تو این چند ماهی که اومدن بهتر از آقای عیسی زاده که نمیدونم چند سال رییس بودن کار کرد واقعا درود به ایشان