شیوع بیماری زگیل تناسلی/ یک میلیون مبتلا در ایران

خورنا: رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی؛ تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

بیماری زگیل تناسلی به سرعت منتقل می‌شود/ تنها راه مقابله با آن پیشگیری با واکسن است که مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند/ این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.

“مصطفی اقلیما”، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ در مورد این مسئله که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد؛ گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. بیماری که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است.

وی ادامه داد: در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی به سرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.

اقلیما افزود: این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود. البته حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.

این مددکار اجتماعی گفت: بعضی آقایان برای درمان این بیماری لیزر درمانی می‌کنند اما فایده‌ای ندارد و پس از ۱۰ روز تا یک ماه دوباره باز می‌گردد. بعضی از متخصصین طب سنتی هم می‌گویند که شاید سه بار استفاده از داروی نظافت باعث درمان آن شود که این امر از لحاظ علمی ثابت نشده است.

اقلیما ادامه داد: ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته است و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه ۱ تا ۲ نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند. تاکنون شاید حداقل یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده باشند. این بیماری در آستانه اپیدمی شدن است.

وی افزود: باید سریعا از خارج واکسن تهیه شود و مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند، همچنین تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و باید هرچه زود‌تر آموزش و اطلاع رسانی شروع شود.

رئیس انجمن علمی مددکاران در آخر گفت: من از وزیر بهداشت استمداد طلب می‌کنم و هشدار می‌دهم که برای این مسئله کاری انجام دهد زیرا در آینده خیلی دیر خواهد شد و دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس باسلام اين نظر من علمي نيست من مبتلا شده بودم وهرروز بيشتر ميشد بخاطر خجالت نمي توانستم پيش دكتر بروم خيلي مطالعه كردم اينترنترا گشتم بيش از يكسال بود كه مبتلا شده بودم آخرش درمانش را پيدا كردم بسيارراحت وبدون هزينه ودرسه جلسه قابل درمان است واز هيچ داروي شيميائي وگياهي هم استفاده نمي شود . من حاضرم اين تجربه ام را دراختيار فردي كه درحالت حاد است قرار دهم بعداز سلامت ايشان ميتوانيم بحالت عمومي اعلام كنيم . مطمئن باشيد هرمرضي را بايد با خودش ويا مشابه خودش درمان كرد هركس خواست ميتواند با ايميلم با من ارتباط برقرار كند تادر خدمتش باشم hoosein.saedi@yahoo.com
    • امیر salam meykhastam be manam komak koni
    • ناشناس سلام برادرمن حدود 1سال است به اين بيماري مبتلا شدم اگرراهنمايي كنيد ممنونت ميشم