ظرفیت فیلتراسیون آب شرب ماهشهر به ۴۷ هزار مترمکعب ارتقا یافت

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: ظرفیت فیلتراسیون آب شرب ماهشهر به ۴۷ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، محمدعلی صنیعی‌نژاد ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ۲ پروژه مهم آبرسانی بندرماهشهر گفت: با توجه به توسعه شهر و نیاز به آب با کمیت و کیفیت مطلوب‌تر، افزایش ظرفیت مخازن ذخیره و فیلتراسیون ماهشهر با وجود کاهش اعتبارات آبرسانی به عنوان یک طرح مهم و حیاتی در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت فیلتراسیون آب ماهشهر ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه روز بود، افزود: در این طرح پنج دستگاه فیلتر آب تحت فشار هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ مترمکعب در ساعت به بهره‌برداری می‌رسد و مجموعاً ظرفیت فیلتراسیون آب شرب ماهشهر را به ۴۷ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا می‌دهد که این امر تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی آب شرب مردم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان در خصوص جزئیات مخزن ذخیره آب ماهشهر نیز عنوان کرد: برای بهره‌برداری از مخزن جدید که ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارد حدود یک میلیارد ریال هزینه شده است و با افتتاح آن ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب ماهشهر از ۱۸ هزار مترمکعب به ۳۸ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره آبفای استان خوزستان، دستاوردهای اجرای این طرح را افزایش ظرفیت ذخیره آب شرب شهر ماهشهر متناسب با نرخ رشد جمعیت و پوشش دادن نیاز آبی شهر در زمان نوسانات ساعتی مصرف آب و ایجاد تعادل در شبکه توزیع عنوان کرد.