نماینده مردم ماهشهر: اصلاح منابع تامین آب از بالادست رودخانه‌های خوزستان

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح منابع تامین آب از بالادست رودخانه‌ها به جای پائین دست رودخانه‌های این استان شد.

حبیب آغاجری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دو پروژه مهم آبرسانی توسط شرکت آبفای خوزستان در بندر ماهشهر اظهار کرد: مسئولان آبفای خوزستان، تلاشگران خوبی در زمینه رفع مشکلات مردم استان هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه‌ام از چهار طرف توسط رودخانه‌های زهره، مارون، جراحی و خلیج فارس محصور شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری رسمی از مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی و سیستم فیلتراسیون تحت فشار، آب شرب مردم شهرستان ماهشهر به نقطه مطلوب برسد.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار اصلاح منابع تامین آب از بالادست رودخانه‌ها به جای پائین دست رودخانه شد و ادامه داد: استفاده از آب دریاچه سد دز( طرح غدیر)، استفاده از آب سد کوثر( طرح محرم) به علت عدم تامین اعتبارات لازم، سال‌هاست که در دست انجام است و اجرایی نشده که امیدواریم دولت توجه بیشتری به منابع تامین اعتبار طرح‌های آبرسانی شهرهای استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت و مصرف آب لزوم مدیریت آب را در استان هرچه بیشتر نمایان می‌کند، عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود سه چهارم آب‌های استان به علت گرما تبخیر می‌شود و ما در حال رایزنی با مدیریت آب در استان‌های شمالی خوزستان برای افزایش حجم ورودی آب به خوزستان با هدف ارتقای وضعیت کمی و کیفی آب هستیم تا همگان از این نعمت گران قیمت بهره مند شوند.