۱۹۲ هزار متر مربع به فضای سبز آبادان افزوده شد

خورنا: معاون خدمات شهری شهردار آبادان گفت: در سه ماهه اخیر ۱۹۲ هزار متر مربع به فضای سبز شهری آبادان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله رشتی پور پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای سلامت شهرستان آبادان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان افزود: از این میزان ۸۶ هزار متر مربع آن در محدوده منطقه یک شهری، ۸۱ هزار متر مربع در منطقه دو شهری و ۲۵ هزار متر مربع آن در منطقه سه شهرداری ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده ۳۲ هزار و ۴۶۵ اصله نهال در سطح مناطق سه گانه شهرداری کاشته شد که شامل کاشت هفت هزار اصله نهال در منطقه یک، ۱۷ هزار و ۵۳۵ اصله در منطقه دو و هفت هزار و ۹۳۰ اصله نهال در منطقه سه شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهردار آبادان از انجام ۷۱ هزار و ۴۴۰ متر مربع گلکاری و ۱۳۵ هزار و ۶۷۳ متر مربع چمن کاری در سطح شهر آبادان از دیگر کارهای صورت گرفته در مدت مذکور نام برد.

رشتی پور تصریح کرد: در بحث توسعه فضای سبز شهری پنج برنامه از جمله احداث چند پارک را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تشکیل تیم ضربتی ۱۲ نفره از مناطق سه گانه شهرداری در جهت کاشت نهال یادآور شد: در زمان حاضر این تیم با همراهی کارکنان سازمان پارکها و فضای سبز کار کاشت نهال در مسیر جاده آبادان – اهواز (به میزان ۶ کیلومتر) را در دست انجام دارند.

معاون خدمات شهری شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار مسقف نمودن کانالهای دفع آبهای سطحی در برخی از مناطق شهری در حال انجام است، گفت: در منطقه ۱۱۷ واحدی کار مسقف کردن ۱۷۰ متر از کانالهای را داریم که در حال برگزاری مناقصه هستم، برای خیابان ۱۵ احمد آباد نیز پیمانکار گرفته ایم که کار جدول کاری و کف ریزی را به انجام رسانده و ۷۰ متر از کار باقی مانده است برای بخش انتهایی لین ۱۵ نیز به طول ۱۵متر پیمانکار آن انتخاب و تجهیز کار شده و برای کانال لاندری نیز در حال گرفتن پیمانکار هستیم که ظرفهای چند روز آینده به انجام می رسد.

رشتی پور افزود: در بخش شهرک دریا نیز ۱۲۰ متر کانال دفع آبهای سطحی وجود دارد که به دلیل حجم بالای کار هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

وی در خصوص حذف نیزارها نیز اظهار کرد: در یک هزار و ۵۰۰ متر از منطقه بریم کار حذف نیزارها به طورکامل انجام شد و این کار بار دیگر در آذر ماه امسال تکرار شد و اکنون نیز قرار است تا فاز دوم پارک بوستان نیز در این منطقه اجرا شود.

رشتی پور تصریح کرد: در خصوص رفع مشکلات پایانه مسافربری برون استانی نیز اقداماتی همچون بهسازی سرویس‌های بهداشتی، تعمیر خوابگاه رانندگان، روشنایی ترمینال، توسعه فضای سبز و بهسازی سقف به انجام رسید.

جمع آوری شش راس از احشام سرگردان (گاومیش) و ارائه هفت اخطار کتبی به صاحبان احشام از دیگر کارهای صورت گرفته توسط شهرداری آبادان به شمار می رود.