بدون ویزا به مرزهای خوزستان نروید

خورنا: مدیرکل حج و زیارت خوزستان هشدار داد: زائران ایرانی بدون در دست داشتن ویزا، جهت تردد و تشرف به کربلا به مناسبت اربعین حسینی، به هیچ عنوان به مرزهای خوزستان و دیگر مرزهای کشور مراجعه نکنند.

ناصر حویزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه خوزستان- اظهار کرد: در دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان جمعیت بسیار بالایی از زائران کربلا در آستانه اربعین حسینی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: تا روز گذشته ۶۰ هزار نفر از مرز چذابه و ۱۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه به عراق تردد کردند.

حویزاوی ادامه داد: برخی از زائران به صورت انفرادی یا گروهی به مرزهای خوزستان مراجعه کرده‌اند، که از سوی حج و زیارت سامان‌دهی نشده و در پکیج حج و زیارت تعریف نشده‌اند. زائران سامان‌دهی شده حج و زیارت از این سازمان ویزا دریافت کرده و اسکان در هتل و تامین غذای آنها بر عهده حج و زیارت است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان عنوان کرد: بسیاری افراد حاضر در مرز، خارج از سیستم حج و زیارت، از سفارت عراق یا کنسولگری عراق ویزا دریافت کرده‌اند که سامان‌دهی آنها بسیار دشوار است و از زائران خواهشمندیم که بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند.

حویزاوی گفت: اسکان و ارایه خدمات به زائران حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان توسط جمعیت هلال احمر، هیات‌های مذهبی و مردم استان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: با توجه به سردی هوا و جمعیت بسیار بالای زائران در مرزها، از هیات‌های مذهبی، خیران و هم‌استانی‌های شریف درخواست می‌کنیم مراتب پذیرایی از این زوار به جا آورند و برای استقبال این عزیزان در استان کمک کنند. اداره کل حج و زیارت استان خوزستان از همکاری مردم استان در استقبال از زوار حسینی سپاسگذاری می‌کند.