اعطای گواهینامه فنی و حرفه‌ای به کارآموزان هندیجانی

خورنا: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای هندیجان از اعطای گواهینامه این مرکزی به کارآموزانی که در این مرکزی موفق به گذراندن دوره‌های مختلف شده‌اند خبر داد.

علی قنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان از اعطای گواهینامه این مرکزی به کارآموزانی که در این مرکز موفق به گذراندن دوره‌های مختلف شده‌اند خبر داد و اظهار کرد: به منظور ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی، این مرکز توانسته است موفق به برگزاری کلاس‌های متعدد فنی و حرفه‌ای و در رشته‌های مختلف برای دختران و پسران شود.

وی افزود: در این زمینه جوانان نیز از رشته‌های مختلف مرکز، استقبال گسترده‌ای داشته‌اند و پیشرفت هنرجویان و کارآموزان بسیار مطلوب بوده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای هندیجان اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ کارآموز شهر و روستای این شهرستان در رشته‌های زراعت کاری، سبزی و صیفی‌جات کاری، پرورش دهنده نخل، زراعت کار باقلا و گندم گرمسیری و همچنین پرورش مرغ بومی دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند و به زودی مدرک مربوطه را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین ۷۲ نفر در رشته‌های برق صنعتی درجه ۲، جوشکاری سازه‌های فولادی سفت کاری، آموزش کارگران صنعت ساختمان و کارگر عمومی بنای سفت کار درجه ۳ موفق به گذراندن دوره‌های مربوطه شده‌اند و در انتظار دریافت مدرک هستند.

قنواتی با اشاره به برگزاری دوره‌های این مرکز برای دختران تصریح کرد: کلاس‌های آموز مراقبت زیبایی، خیاطی، فن آوری اطلاعات نیز برای خواهران راه اندازی شده است و با وجود تعداد زیاد مراجعه کنندگان، همچنان ثبت نام صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم با تشویق فرزندانشان به سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌های رفع معضل بیکاری در شهرستان را فراهم کنند و با این اقدام جوانان را مهارت آموز پرورش دهند.