کشف و ضبط یک محموله مرغ زنده بیمار در شوش

خورنا: رئیس اداره دامپزشکی شوش از کشف و ضبط یک‌صد و ۳۰ قطعه مرغ زنده بیمار در این شهرستان خبر داد.

منوچهر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش، نظارت و برخورد قاطع با متصدیان مراکز فروش مرغ زنده را اقدامی مهم به منظور حفظ سلامت جامعه دانست و اظهار داشت: با بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و جلب حمایت نهادهای مختلف اجرایی، بستر مناسبی برای پاکسازی چهره شهر از موارد مخل بهداشت عمومی فراهم خواهد شد که امیدواریم با اجرای برنامه زمان‌بندی شده در آینده شاهد پیشرفت قابل قبولی در این زمینه باشیم.

وی افزود: با اقدام به‌جای نیروهای بسیج پایگاه شهید بقایی شهرک سلمان فارسی، یک محموله مرغ زنده بیمار به میزان یک‌صد و ۳۰ قطعه توقیف و تحویل اداره دامپزشکی شد که با اخذ دستور دادستان شهرستان این محموله معدوم و صاحب محموله به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شوش با اشاره به بیماری‌های قابل انتقال از طریق مرغ زنده ادامه داد: شایع‌ترین بیماری آنفلوانزای مرغی است که یکی از بیماری‌های مشترک دام و انسان است و جزو بیماری‌های مهلک و خطرناک به شمار می‌رود و می‌تواند به مرگ انسان منجر شود.

وی یکی از راهکارهای جلوگیری از فروش مرغ زنده را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: باید محل‌های عرضه مرغ کشتار روز در همه مناطق زیاد شوند تا شهروندان بتوانند به سهولت به مرغ بهداشتی دسترسی پیدا کنند و رسانه‌ها نیز در این راه می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح به اجرای موفق این طرح کمک کنند.